Gå til innhold

En liten uoffisiell markedundersøkelse. Jakt, fiske og villmarkscamp.


Furukrona

Anbefalte innlegg

Og hva tror du en eiendom på 85 mål med fiskerett og 350m strandlinje til ei brukbar lakseelv koster?

Det er heller ikke kun fiskemulighetene det fokuseres på, området har uendelig mye mer å by på enn fiske.

Der tror jeg du er inne på det. Et konsept hvor hele familien kan kose seg og ha spennede og fine opplevelser.

jeg tror det er marked for det. folk betaler jo i dyre dommer for å være på fjellet uten noe videre tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Enig med Rbk01. Galten Gård er en opplevelse som langt flere burde få med seg. Vennlighet, mat, service og fiske i absolutte toppklassen. Sjelden jeg har kost meg mer enn på Galten Gård. Så får du til noe slikt Furukrona, så kommer i alle fall jeg. Det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe i denne retningen ? http://galtengard.no/index00.html

Jens

Ser veldig fint Ut på galten gård. Jeg har en gutt på 11 år. Hvis jeg vil dra å fiske eller labbe til en fjelltopp og han ikke vil være med eller jeg vil ha eb alenestund. Da finner jeg ikke noe videre tilbud til han på galten gård i reklamen i alle fall.

Eller jenta på 14. Det var en rideskole 15 km avsted leste jeg.

Mitt inntrykk etter å ha lest på siden deres er at dette passer best for meg og henne. Vi kunne hatt det virkelig fint der.

En ferie hvor ungene kjeder seg er en dårlig ferie. Jeg sier ikke at de hadde gjort det på galten men her er det nye å gå på rundt forbi. Jeg snakker bare for meg selv og jeg har leitet litt etter slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

og Galten gård har vel tatt endel investeringer for å få det til å bli det det er... disse kronene skal også inn på bok før  fet gir melk og brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og Galten gård har vel tatt endel investeringer for å få det til å bli det det er... disse kronene skal også inn på bok før  fet gir melk og brød

Det er riktig, men som tidligere regnskapsfører og bedriftsrådgiver, har jeg lært at det alltid er lurt å se om det er noen som har lykkes tidligere med det man har tenkt å starte med. Det er ikke gitt at man er der i starten, men da får man lage en arbeids- og investeringsplan for å se om man kan komme dit og hva det vil koste av tid og penger. Så får man samtidig prioritere hva som er viktigst å få i gang først. Det er mange veger til suksess også om man starter i det små. Det viktigste er å rette tæring etter næring og stikke fingeren i jorda slik at man vet hvor man står til enhver tid.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

uten å vite det, furukrona kan sitte på en nedbetalt leilighet på Majorstua..... og derav starte bedrifter slik nederlendere gjør............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva tror du en eiendom på 85 mål med fiskerett og 350m strandlinje til ei brukbar lakseelv koster?

Det er heller ikke kun fiskemulighetene det fokuseres på, området har uendelig mye mer å by på enn fiske.

Ok :-).  Med så lang strandlinje og stor tomt, blir det sikkert vanskelig å finne noe til brukandes pris.

Sjekka litt på nettet, og fant småbruk med lakserett i elv til litt over 2 mill, men betydelig mindre tomt.

http://www.krogsveen.no/id/64?objectid=1393951185

Lykke til!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket hvordan det er med mulige offentlige midler? Dersom dette er en utkantkommune, kan det være midler å få til etablering fra det offentlige. Eller også andre som det kan være naturlig eller mulig å samarbeide med i distriktet. Grunneire, folk som driver med hundekjøring etc.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket. Ingenting å hente hverken fra kommune, fylkeskommune eller IN (Inovasjon Norge. tidl SND).

IN er ikke interessert i nøkterne realistiske prosjekter fra en liten familie som ønsker å skape et levebrød. Med mindre man snakker om titalls millioner i omsetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...