stefannilsson72 Posted February 6, 2012 Report Posted February 6, 2012 Hallojs! Tänkte jag skulle höra om det finns intresse för en byta-flugor-ring i Östfold?? Jag är ingen mäster i flugbindning men får fisk på mina flugor så dom kan ju inte vara helt hopplösa...=)=) Intresse?? Lägg in en kommentar så tar vi det därifrån i så fall!! Stefan
nox Posted February 10, 2012 Report Posted February 10, 2012 Er med,men helst sjøørretfluer... Skal fiske litt med tørt iår,men der må jeg nok trene litt...hehe..
stefannilsson72 Posted February 10, 2012 Author Report Posted February 10, 2012 =) är mest efter sjö-örret jag med men fuskar lite med de andra också.. Om vi blir 5-6 st så drar vi i gång...
stefannilsson72 Posted February 10, 2012 Author Report Posted February 10, 2012 3 and counting....Atle..kom igen...
Atle L Posted March 2, 2012 Report Posted March 2, 2012 Skal vi sparke igang vi 4 da eller? Jeg kan binde noen fyggilopper med gummi bein i forskjellige farger kan legge ut bilder i løpet av morgen dagen
stefannilsson72 Posted March 3, 2012 Author Report Posted March 3, 2012 Det gör vi=) Men ska vi komma överens om hur vi gör? Finns ju flera sätt att driva med detta!!=)=) Ska vi binda upp en fluga och posta det här med sbs? Ska vi ha ett tema/en fluga vi alla binder vår variant av och lägga upp? Ska vi bestäma en fluga vi alla binder vår variant av och så sänder vi per post till varandra? Stefan
Vebjørn' Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Det gör vi=) Men ska vi komma överens om hur vi gör? Finns ju flera sätt att driva med detta!!=)=) Ska vi binda upp en fluga och posta det här med sbs? Ska vi ha ett tema/en fluga vi alla binder vår variant av och lägga upp? Ska vi bestäma en fluga vi alla binder vår variant av och så sänder vi per post till varandra? Stefan Jeg stemmer for den siste! Går det i sjøørretfluer da? Vebjørn!
stefannilsson72 Posted March 3, 2012 Author Report Posted March 3, 2012 Jag är med där Vebjörn, vi kan väl börja med Sjö-örret fluer och så binder vi efter det vi fiskar? 1 flue i månaden?
Atle L Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Ja jeg er med på det tenkte å binde litt etterpå idag så hva starter vi med kanskje Børstiser kunne vært tingen? Lopper å reker likeså eller? Edit: SBS kan vi vel ta i grove trekk vel bare bildet av flua kommer frem? Har ikke så bra kamera så kvaliteten blir det så som så med
stefannilsson72 Posted March 3, 2012 Author Report Posted March 3, 2012 jag menar att vi binder flua, lägger med en handskriven eller nåt beindebeskr. i konvolutten och så sänder vi i någon form av ordning..?? jag kan sända till Atle, Atle sänder till Vebjörn, Vebjörn sänder till osv....?
Atle L Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 ja hørtes greit ut det hva binder vi og antall?
Vebjørn' Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Er med på den Stefann Kan jo kjøre at vi binder i en kategori hver. Børstis, reke/loppe, fisk osv. Så får vi litt forskjellig fluer... Vi kan jo også legge ut bilder av fluene her, og så kan man spørre om SBS eller annen beskrivelse. Hvor mange fluer blir det da? Vebjørn!
Atle L Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Ja da kan jeg binde opp noen Tanglopper dersom dette er greit?
Atle L Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Du mente vel kanskje at vi skal binde opp fluer i hver av kategoriene reke,loppe,børstis, og fisk Vebjørn? var litt rask på avtrekkern der jeg he he. Det blir vel bra det dersom vi binder opp 6 av hver flue da dersom Tommy også blir med (Nox) Jeg kan sikkert stå for mottaket av fluene og så fordele dem til resten her inne? Så kan vi vel sette en grei frist på 14 dager til å binde fluene? bare et forslag det her?
Vebjørn' Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Du mente vel kanskje at vi skal binde opp fluer i hver av kategoriene reke,loppe,børstis, og fisk Vebjørn? var litt rask på avtrekkern der jeg he he. Det blir vel bra det dersom vi binder opp 6 av hver flue da dersom Tommy også blir med (Nox) Jeg kan sikkert stå for mottaket av fluene og så fordele dem til resten her inne? Så kan vi vel sette en grei frist på 14 dager til å binde fluene? bare et forslag det her? Nei, jeg mente egentlig at vi kunne stå for en kategori hver. Altså att du for eksempel bandt lopper... Men jeg er åpent for alt altså, det var bare en idé... Ja det er greit for meg at alle sender til deg iallefall Jeg drar på tur nå om 3 uker så det hadde vært veldig kult om vi kunne fått fluene rundt før det... Vebjørn!
Atle L Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Ja vi for vente å høre hva Stefan og Tommy sier...
stefannilsson72 Posted March 3, 2012 Author Report Posted March 3, 2012 Är med!! Sammanfatta detta Atle så kör vi!! Kan hända Laxus är med också... Kör upp en plan i förhållande till det du (Atle) och Vebjörn snackade om!!
Atle L Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Ja da binder jeg opp noen lopper så kan dere andre binde noe annet legg inn her hva dere binder så vi får en fin variasjon av SØ killer fluer. to fluer til hvert av medlemmene blir vel bra? Send de til meg med en kort beskrivelse (SBS) og gjerne et bilde her inne av flua skader vel ikke? Atle Larsen Sørliveien 77 1788 BERG
Vebjørn' Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Ok, høres bra ut. Da er vi: )Vebjørn )Atle )Stefannilsson72 )Nox ? )og kanskje Laxus. 8-10 fluer hver da ? Jeg kan godt stå for fiske imitasjoner... Eller børstiser. Vebjørn!
Atle L Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Folk uten for fylket er også hjertelig velkommene da eller hva mener dere andre i ringen?
stefannilsson72 Posted March 3, 2012 Author Report Posted March 3, 2012 Absolut...vi får höra från Laxus tänker jag....låter festligt detta=) Stefan
laxus Posted March 3, 2012 Report Posted March 3, 2012 Absolut...vi får höra från Laxus tänker jag....låter festligt detta=) Stefan Er med på en runde jeg Kan f.eks. binde noen reker??
stefannilsson72 Posted March 3, 2012 Author Report Posted March 3, 2012 Jag kör några wollyvarianter! Alltså 2 fluer till var? då binder man 8 st?
Recommended Posts