Gå til innhold

Hva vil du se i en fluefiskefilm?


Stian38

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Jeg har sans for Jazz & ff gutta og frontsideflyfishing sine kunstneriske kortfilmer, synes kortfilmformatet passer fluefiskefilm veldig godt.

Blir filmene for lang er det vanskelig å holde interessen oppe, selvsagt kan man håpe at filmmakerne glemmer seg og avslører hvor de fisker (alltid spennende å vite). Men for meg er det mye bedre å stå selv ved elva, enn å se andre fiskere ha det gøyere og fanger større ørret enn du noen gang har mulighet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig angående kortfilmene. Lars sin posting var også helt fantastisk, men vet ikke om jeg hadde giddi å sett på det i 1,5 time. Og har man èn slik film, så har man alle. Fint til sitt bruk - "sitte å drømme seg bort".

Filmer med humor og forskjellig settinger og takes, er også moro. Da blir det på underholdningsstadiet som en "spillefilm" med litt fisking.

Savnet mitt går på det å lære noe også. Insektslære for fluefiskere som film. Med film, bilder, fisking, binding av imitasjonene osv. Hadde blitt en real langfilm, men da får man se det i små porsjoner. Det kunne ha blitt en bra serie filmer det.

Slik det er nå, lærer man kanske èn ny ting i snitt pr. film. Resten er gjentagelser av hva man så i forrige filmen  :)

(må presisere at jeg ikke har sett alt som er gitt ut av film)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håvard sine likte jeg veldig godt  ;D 

For min del liker jeg litt av alt, fra rene stemningsrapporter til "forelesninger" - nøkkelordet Er vel alt med måte ;)

Liker også selv å produsere og har da mest fokus på det visuelle/feeling  ;D

Et eksempel er denne fra Desember i fjor -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg vil se i en fluefiskefilm!?

Jeg vil se humor,  spotting, flauser, høre tanker og ideer om hva, hvor, hvorfor osv, litt kveldsfyll (går vel under kategori humor? ;D), en og annen fisk som tar er ikke dumt, og gjerne litt snakk om valg av utstyr til den gitte situasjon kansje..

Blei lang liste, er kravstor.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er jeg enig angående, Rune - Han må se til å få laget en stillevanns-film. Tror det kunne blitt knallmoro også.

Runes filmsnutter (fluebinding og fiskesnuttene) er veldig bra - han har en kjempeflott pedagogisk tilnærming, der han forklarer hvorfor han gjør som han gjør. Jeg tror en helaftens film med han hadde vært gull, man hadde lært utrolig mye. Nå er det sikkert mye jobb å gjøre noe slikt selv, så han må jo ha ordnet seg noen undersåtter ;)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...