Gå til innhold

Helt om kvelden, helt om morgenen…


Heincken

Anbefalte innlegg

http://keikon.me/2012/04/15/helt-om-kvelden-helt-om-morgenen/

14-04-12-4.jpg?w=640&h=428

Etter lønningspils i Drammen sammen med en fantastisk fin gjeng som var samlet, gikk turen ut sammen med Tom, Laila og Ragnar klokken 05:00 for å prøve seg på litt sjøørretfiske. Tjangsen for at dette kunne glippe var absolut mulig ettersom det er fort gjort å bli revet med når man har det hyggelig i lag med mennesker man stort sett kun ser i jobbsammenheng, men Tom hentet meg han som avtalt. Ragnar kom tuslende en time senere og morgenen var igang.

14-04-12-5.jpg?w=640&h=428

14-04-12-6.jpg?w=640&h=428

Da vi kom frem og satte oss ned, så vi noen fantastiske vak og masse fisk som gikk i vannskorpen og slesket i seg ett eller annet. Tom forsøkte seg med tangloppe mens jeg gikk med børstemark. Ragnar var førstemann som fikk ørreten opp av vannet og den +/-halvkilofisken valgte en poxyreke som var gjennomsiktig. Det var lav vann denne morgenen og det sto at det var høyvann rundt 11:30, hvilket stemte sånn nogenlunde for pluttselig var det skjedd. Frokostbål med sunn mat var også på plass. Vet ikke hva det er med Tom og disse Vossakorvene, men det er liksom blitt en ting sammen… Etter litt pisking etter frokosten hadde også Tom landet en halvkilos ørret og denne turen var det undertegnede som kom hjem slukøret etter å ikke ha fått noen matfisk. Laila hadde også fått en opplevelse, for da vi satt å så henne sveive inn, så vi en enorm plog komme i vannskorpen etter hennes sluk. Hadde henne sett dette selv og gjort et lite opphold, hadde henne garantert gått av med seieren denne turen!

14-04-12-2.jpg?w=400&h=600

14-04-12-3.jpg?w=640&h=428

Tom har en plan om at vi skal prøve oss denne kvelden, så vi får se om det blir mer skriving før dere får lese dette innlegget 

Vel, tur ut på kvelden ble det og da jeg kom ut til eftang hadde Tom fått guttemensen! Alt var feil og han truet med å reise til Lamøya! Tang og tare samt store steiner var problemet påsto han…..

14-04-12-9.jpg?w=640&h=457

Vel, Laila og Tom så da ut til å nyte kvelds solen tross alt og humøret ble nok noe bedre da jeg hadde tatt 5 skritt ut i vannet hvor jeg endte opp med nok en badetur! Dem lo så dem skrek av latter da jeg fylte jakke og bukse med litt saltvann og av en eller annen grunn var det vel dette som ble det største denne kvelden. Et bål gjorde igjen susen og kan vel bare si at dette har vært en lang dag. Så i skrivende stund er klokken 01:00 på søndags natt, så da er det nok kvelden på meg her….. 

14-04-12-8.jpg?w=500&h=300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...