Gå til innhold

17.mai og "førstehjelp" på andeunge.


Urskæving

Anbefalte innlegg

Etter god mat og russetog dro jeg og Anne å prøvde fiskelykken. Det blei ikke noe fisk i dag, men alltids et vak eller 2. Når vi satt å spiste fikk jeg se en grein som rørte på seg. Jeg ble nysjerrig på hva det kunne være og gikk bort for å se. Det viste seg at det var en andeunge som satt fast, etter en nærmere titt så jeg at den hadde fått en krok gjennom nebbet!!! Jeg fikk plutselig dårlig samvittighet da jeg kom på at jeg på en annen tur hadde ryki av flua(maur). Og ikke fått den løs.. Utrolig iten odds for at den andeungen skulle få den kroken gjennom nebbet. Jeg gjorde et tappert forsøk på å få den ut, men det gikk ikke.. Da var det bare en ting å gjøre.. Mye rart man skal oppleve. Og jeg stiller meg selv spørsmålet, kan den ha prøvd å ta mævvern? hmm..

[attachimg=1]

post-4265-13949892446473_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andunger elsker insekter, og en maur går garantert ned på høykant. Regner med at du ikke hadde avbiter/avkrokings-tang? Da kunne du enten klemt inn mothaken eller rett og slett klipt av hele dritten. Nå hjelper det ikke akkurat å være etterpåklok, men det var uansett leit da :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg tatt den med meg og klippet kroken om jeg ikke fikk den ut...alltid ønsket meg and som kjæledyr for øvrig ;) Trist, men samtidig en tankevekker som nevnt lenger opp her; ikke la fortomsmateriale ligge igjen, og ihvertfall ikke med flue i enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, litt trist da. Men du gjorde nok det riktige. Var nok forlatt av mora, og da er det nok bare en ende på det hele. Husker jeg hadde en i samme størrelse rundt beina mine en hel dag i marka for noen år siden. Satt flere timer "på overtid" for å se om noen kom for å hente. Følte meg nesten ond da jeg dro hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...