Gå til innhold

Test av de nye femmerstengene


Gjest Johnny S

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest fredrik hoffmann

Sage One og Hardy Zenith på topp..

Cross S1 får god omtale, men ikke toppscore.

Men nå må vi ikke glemme at i FFS-universet kan ikke fluestenger omtales/testes  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Men nå må vi ikke glemme at i FFS-universet kan ikke fluestenger omtales/testes  ;D

Ja, en stangtest der de KASTER med fluestengene.

Hmmmmmm, ikke bra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel stivheten, og ikke aksjonen som er forskjellen på Fluvius og Fluvius M.

Jøye meg, GL Exceed: "Materialet har ikke den ekstra spensten som kreves for å strekke ut hele snøret og presentere flua med presisjon rundt 30-metersmerket"

Lurer på når jeg blir nødt til å vrake en stang av den grunn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jøye meg, GL Exceed: "Materialet har ikke den ekstra spensten som kreves for å strekke ut hele snøret og presentere flua med presisjon rundt 30-metersmerket"

Exeed er en "billigstang" og kan nok ikke direkte sammenliknes med de "finere" modellene.

Jeg har prøvd exeed noen ganger, og bevares det er masse stang for pengene. Men den fortjener ikke noe stående ovasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Nå blei jeg skikkelig overraska - det er bare sånn stiv nano-drit som troner på toppen, jo.  Hvor er Scott, Burkheimer, Winston, T&T, Sweetgrass osv? Hater slike tester…  ;D

Nåå du hadde nok likt Loop sin nano-stang........ Den er herlig dyp..  Men ALT for dyr.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Staffan, etterlyste dette for 30 år siden og har snakket med fler etter den tid, men ingen er inntresert. Dette gjelder stort sett alle selvutnevnte TESTERE i alle friluftsrelaterte bransjer de er kjøpt og betalt. Den gangen jeg var i bransjen hørte jeg ofte " FÅR JEG DEN SÅ SKAL JEG SKRIVE POSETIVT ". Test av stenger bør utføres med bind for øynene. Hilsen Anders Wennevold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det var flere av importørene som ikke ville være med på det, den gangen jeg foreslo det...... så dette er bare tøys og tull, de beste annonsørene kommer godt opp på lista uansett...... nei...det er ikke korupsjon i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

mer en peilig om kasteren... Terje er en habil kaster....etter hva jeg erindrer var han allerede på 80 tallet glad i de raskeste. For meg er dette et resultat av en kaster som liker de raske.... Hadde vi hatt andre i panelet som før i tida vill det blitt en mere riktig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk litt uenig med dere. Synes testene til AoF er interessant lesning. Men enig i at det er noe annet å kaste med en stang enn å fiske. Derfor blir kastetester en litt snodig greie. Jeg oppfatter det likevel troverdig og tror at testerne er så "ærlige" i sin omtale som de greier å være. For eksempel har Sage heller kommet dårlig ut i disse testene enn godt. Så vidt jeg husker er det første gang på veldig lenge at en Sage får toppkarakter i en AoF-test. Jeg får i hvertfall litt ut av det og mine erfaringer er noenlunde sammenfallende med det AoF konkluderer med. Forøvrig så fisker vel Terje B. L. med Fario kl 4 og den er vel ikke spesielt stiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

vet lite om Terje nå.... men så lenge at stengene ikke er nøytrale og ugjenkjennlige så blir tester feil uansett om det er parfyme eller pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ventet med Sage One & hardy Zenith på topp ;D

Synest testen så bra ut jeg, men vil jo alltid være en subjektiv greie.

alltid noen som sku ønske at det var noen flere stenger med i en test, men det er jo umulig

å ta med alle :o

Jim da...var ikke ventet i det hele tatt faktisk....jo forresten var det jo det når jeg tenker meg om :-X:-*;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er ukunnskap som gir klingende mynt!

Men heldigvis var det god omtale av noen riktige godbiter her, og det fortjenes jo selvsagt å bli belønnet med godt salg også.

Stusser litt over Reaction til Guideline som jeg mener fikk terningkast 6 på en "enkel omtale" for et år siden...altså 100% poeng oppnåelse...

nå fikk den bare 80% poengoppnåelse..hmmm..kanskje kasteren har utviklet nye ferdigheter siden sist...

det er noe med disse stangtestene altså.

Sier ikke at jeg ikke endrer meg over tid, alle endrer seg, nye parametre innenfor våre subjektive ståsted...men 20% endring på ett år??? :o

Slår jo knock out på boligprisendringene over samme periode.. :)

Men nok om det, sage one og Eikrefly M kan jeg skrive under på er fabelaktige stenger som helt klart scorer jevnt høyt, skulle bare mangle.

De er digg.

Savner ikke "min favoritt" i testen....så lenge den er i boden klar for neste tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Stusser litt over Reaction til Guideline som jeg mener fikk terningkast 6 på en "enkel omtale" for et år siden...altså 100% poeng oppnåelse...

nå fikk den bare 80% poengoppnåelse..hmmm..kanskje kasteren har utviklet nye ferdigheter siden sist...

Sier ikke at jeg ikke endrer meg over tid, alle endrer seg, nye parametre innenfor våre subjektive ståsted...men 2det er noe med disse stangtestene altså.

0% endring på ett år??? :o

Slår jo knock out på boligprisendringene over samme periode.. :)

Stig kan ikke en "svak sekser" tilsvare 80 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...