Gå til innhold

Backwinder Trout - backing?


Thomaso

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg en slik snelle, og lurer på hvor mye backing det er plass til. Skal sette på ett Guideline Highwater snøre. Har prøvd å søke det jeg kan, men fant ikke så mye info om kapasitet på denne snella.

Men for ett smykke av en snelle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klassifisering har highwateren du skal surre på?

På backwinderen så burde man bruke en backing som bygger lite, da snøre og backingkapasiteten ikke er all verden, men et WF4 og nærmere 50 meter(nok i massevis) med bakline burde gå fint. Skulle det knipe så er det ingen krise å knipe av en meter eller to av flueline heller.. nb: i bakkant  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det Olav sier.

Jeg surret faktisk akkurat på et 4'ersnøre og backing på min Backwinder, og det var nok ikke engang i nærheten av 50 meter med 20 punds backing tror jeg. Så bruk så tynn som overhodet mulig.

Når det er sagt så har jeg kjørt mye stor fisk på den snella, med kanskje 20-30 meter backing. Har aldri hatt noen problemer av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Vegas: Hørtes ut som en litt kjedelig prosess! Og regner med jeg ville endt opp med mye knuter og løkker. Samt en smått irritert samboer som lurer på hva i helv... jeg driver med. hehe.

Tmags: Noen tips til type backing? Tror jeg bare har noe standard 20 punds liggende. Har ikke opplevd noen fisk som har vært mye ute på backingen selv, så føler vel at 20-30 meter burde holde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Vegas: Hørtes ut som en litt kjedelig prosess! Og regner med jeg ville endt opp med mye knuter og løkker. Samt en smått irritert samboer som lurer på hva i helv... jeg driver med. hehe.

Tmags: Noen tips til type backing? Tror jeg bare har noe standard 20 punds liggende. Har ikke opplevd noen fisk som har vært mye ute på backingen selv, så føler vel at 20-30 meter burde holde da.

Det er null stress ;) gjort det flere ganger, men greit å trekke av backing over støvsuget gulv. Da kan du fordele sendt på et stort område og da slipper du floker etc. Biltemasnøret bygger lite, så dersom du ikke har noe i mot grønn backing så er den billig og bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe  :D

Nei, ikke nå, men been there done that  ;D

Er en veldig god måte å få på nøyaktig den mengden backing som spoler rommer. Litt tungvindt er det naturligvis, men det tar vel neppe mer en 10 minutter så er det over og alt er perfekt ;) Ingenting er kjipere enn å kjøre på backing og deretter lina for så å finne ut at du hadde plass til enda mer :P Alternativet er å legge backingen utover senga... Lykke til!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var det gjort. Av en eller annen grunn tvinnet backingen seg veldig når jeg sveivet inn. Men fikk alt på uten tull. La backingen utover hele stua, før jeg gikk igjennom gangen og inn på soverommet. Fikk noen rare blikk. Så nå blir det testing av ny stang og snelle i morgen! Gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er på plass :)

Dersom det er litt tvinn i backingen så kan det komme av at du kanskje la backingspolen flatt på gulvet fremfor å spole den på med feks. blyant i midten og spolen på høykant? Så lenge den sitter fint på så bør det uansett ikke skape noen problemer. Skitt fiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...