Gå til innhold

Hardangervidda Øst slutten av juli


AndersRN

Anbefalte innlegg

Skjerja er grunn, og det er fordel med båt der. Det er et ørekyt-vann, og mye av den fine fisken som fanges taes nok ved å dra wobbler etter båt. Jeg har bare EN kveld ved vannet, og da kom jeg aldri på kastehold på noe fisk fra land. Men det burde absolutt være mulighet fra land, særlig på kveld og natt når fisken trekker inn mot land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge siden isen gikk innpå vannskillet.

På Vivelid, vestviddas perle, sist uke var det nesten 1,5 meter høyere elv enn vanlig på denne tiden.

Ikke spor av døgnfluer i elven enda, som vanligvis er mange av fra rundt 10-15 juli.

regner med at snømengden er like stor i nedslagsfelt til de elver som beveger vannet østover.

Grunnet denne rare sesongen er det med barnslig glede at jeg neste helg når ungene skal være med å besøke besteforeldre på Vivelid Fjellstove, sannsynligvis er midt i Aurivilli fisket der oppe....eller ihvertfall rester av det, og de gode vårflueklekkingene overtar.

Har ikke planglagt den turen primært for fiske, men kan se ut til at det blir mindre "rek i fjell", og mer fiske :) :)

tror tiden utover nå kan bli bra...men mye regn fremover vestpå meldt. Ta med godt tøy..varmt blir det heller ikke :(

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...