Gå til innhold

Stjålet flueutstyr Oslo


Nils Kvisgaard

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 måned senere...

Hei kjenner deg ikke, men samma f.... det. At du får tilbake fiskeutstyret ditt er ganske enkelt fantastisk flott. Du må som Staffan sier, ha ræva full av gullhår. Kjempeflott. <<l;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Østeuropeiske kjeltringer sniker om natta og sjekker synlige verdisaker i bilene. De har en relativt grei "godtebutikk" her i Norge.

Mange Litauere har spesialisert seg på dette.

Har skjedd meg tre ganger. En gang pga en Panasonic skrumaskin, så en tom (!) Nike eske. Sist et par Bollè fiskerbriller.

Ikke ha synlige verdisaker i bilene.  

Enig! Er selv fra Oslo! Har ikke en cd el.lignene synlig i bilen...Til og med på fjellet tar jeg alt inn fra bilen, stol ikke på en kjeft!! Håper tingene kommer til rett eier!!  Det har det ja <<l <<l <<l  Mossinger assss!!!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyeyey mossingene du liksom :P

Alt hadde visst kommet til rette Thomas. Men hva gjør ikke narkomane for å få penger til knark sier jeg bare. Har vært forsøk på innbrudd av slike folk her hjemme, så nå har jeg balltre, jaktkniv og Samirai leketøy i umiddelbar nærhet. Som du sier, kan ikke stole på en kjeft. Uansett hvor du er, så er det alltid noen som vil stjele!

Merkelig at di ikke har prøvd å komme seg inn i bilen dog, alt av utstyr ligger mer en synlig å tilgjengelig der. :/ man gjør ikke noe med det før skaden har skjedd, er det noen som sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har ikke kommet til rette. Mangler fortsatt en hardy zane snelle klasse 0, en kobberfarget vision xla kl 5-7. 6 guidelinebokser med en del hundre tubefluer, og sjøfluer.

Men jeg har vært griseheldig, og lært meg en lekse. Tjuvraddene var ikke fra Moss, men Askim.

Skulle bare mangle. Vi snakker jo bare om hverdagskriminalitet. Og når vi snakker om det så har du mistet alle rettigheter som offer og det er egentlig de som stjal som er det virkelige offer her. Skamme deg skulle du >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke slike ting blir tatt skikkelig på alvor. Det får jo følger for folk som er utsatt for kriminelle handlinger.

Mange blir engstelige og utrygge i etterkant av et hus-innbrudd.

Det brukes uttrykk som hverdags kriminalitet. Jeg liker ikke det ordet. Det undergraver det faktum at det er snakk om kriminelle handlinger. Det er nesten akseptert å drive med hverdags kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMS krav for tyver er undervurdert  ;D

Men for å være litt seriøs så synes jeg ikke tråden bør slettes. Tvert imot så bør vi beholde den og kanskje ha en egen tråd for etterlysning av stjålet/mistet fiskeutstyr. Det har de for sykker på www.terrengsykkel.no og www.foto.no har vel også noe liknende. Om ikke annet så er vil en slik tråd føre til at det blir vanskeligere å omsette tyvegods på FFS og andre steder tyvene selger tyvegodset.

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMS krav for tyver er undervurdert  ;D

Men for å være litt seriøs så synes jeg ikke tråden bør slettes. Tvert imot så bør vi beholde den og kanskje ha en egen tråd for etterlysning av stjålet/mistet fiskeutstyr. Det har de for sykker på www.terrengsykkel.no og www.foto.no har vel også noe liknende. Om ikke annet så er vil en slik tråd føre til at det blir vanskeligere å omsette tyvegods på FFS og andre steder tyvene selger tyvegodset.

:) :)

Det var en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg følger på i denne tråden da jeg hadde innbrudd i bilen i natt.(Oslo) Er så forbanna!  I tillegg så er forsikringen meget begrenset >:(

Det kjiipe er at det var nesten helt nytt!

Hvis det er noen som tilfeldigvis kommer over en luring som vil selge deg følgende saker samlet så si gjerne ifra:

Hardy Zenith 9´#5 i tube

Hardy Ultralite DD 5000 snelle

Hardy Viscount 130 (vintage) snelle

Svart fluesnelle med skrift: "Sinking" (Ukjent merke)

Spole til snelle over med skrift: "Intm" (Ukjent merke)

Shimano Biocraft 9´#8 i trekk

4 fluebokser. Stort sett SØ fluer

Simms Freestone vadere

Scierra snellebag med masse utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er jævlig kjipt, Per Erik. Det hjelper egentlig ikke å være etterpåklok, men hvorfor har du(dere) såå mye utstyr liggendes i bilen når du bor i verdens heroinhovedstad? Det ordna seg for Nils og jeg håper det ordner seg for deg - sjøl om oddsen er liten!  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævlig kjipt, Per Erik. Det hjelper egentlig ikke å være etterpåklok, men hvorfor har du(dere) såå mye utstyr liggendes i bilen når du bor i verdens heroinhovedstad? Det ordna seg for Nils og jeg håper det ordner seg for deg - sjøl om oddsen er liten!  :-\

Hvorfor? Fordi jeg er en idiot!

Kommer ikke til å gjøre det igjen for å si det sånn. Men det var en dyr lærepenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...