Gå til innhold

TMC 112Y


Edvard

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Ny på dette formet. :)

Kjøpte for litt siden TMC 112Y i div. størrelser. Synes disse krokene er tynne og fine, i tillegg til at de har stort krokgap. Starta produksjonen, men ikke mange dagene senere fikk jeg en telefon fra en kompis som stod i elva og slet med tilslag på fisk. Han fant etter hvert ut at kroken på flua hadde fått seg en forsiktig bøy, og mente dette kunne ha vært problemet. Kroken var selvfølgelig en 112Y. Noen andre som har erfaringer med dette? Er det forsvarlig å basere seg på disse krokene, så sant man ikke har tenkt seg til Kola med det første?

Mvh Edvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

112y ér tynne, som du sier, men om det skulle være noe større problem med disse kontra andre tilsvarende, tror jeg ikke. Har opplevd bøyning av 102y, 112y, 111, 100 osv osv uten at jeg tilegner feilen hos kroken...men selvfølgelig er sjansen noe større for bøying større hos de med tynneste godset.

Kjør på, det er en flott krok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Hei

"Problemet" du beskriver her er vel ulempen med det av vi ønsker lettest mulig krok.. Men det er jo flytet som teller!

Har brukt en del Patrigde TDH i det siste, de virker litt sterkere pga at de er flatslått i krokbøyen. Har ikke testet dette, men personlig får jeg litt mer tillit til den kroken pga dette. Men krokvalg som alt annet handler vel mest om egne preferanser... Hver mann sin krok ;)

Mergus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Litt lavere skuldre når jeg binder på disse krokene nå. :) Noen andre som har erfaringer?

Senk skuldrene og bind i vei. Meget flott og god krok! Kompisen din leter nok bare etter noe å skylde på :D

Amèn til siste setning. Ofte der det ligger om noe ikke går som planlagt. Bøyde kroker behøver ikke være kroken sin skyld. Selve krokingen, hvordan den sitter, hva den sitter i, samt fiskeren selv kan fort bøye den beste krok.

(...kompisen din behøver ikke være en dårlig fisker, bare så det er sagt :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...