Gå til innhold

Saltvannskroker


M3ti

Anbefalte innlegg

Hei dere !

Jeg har selv benyttet følgende krok i flere år i sjøen i størrelse nr. 9 og den har helt RÅ krokingsegenskaper.

Bruker denne til rekevarianter, helt optimal og noen andre lignende fluer. Du får den i sort, sølv og gull og det er med på å fargeprege fluen i sin helhet. Har ikke hatt problemer med rust eller missfarging men jeg lufter alltid flueboksen min åpen etter hver tur. Prøv denne og du blir ikke skuffet, har aldri vært borti tilsvarende. Et HOT tips.

Link:http://mmfiske.no/?ItemID=3889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En krok jeg liker godt er Mustad C52S BLN. Det er også en stinger krok, men jeg liker den i str 4,

kansje 6 også til litt mindre reker. Noen vil kansje synes at det er litt lite mothake på den, men

den kroker bra og har en fin form på krokbøyen som jeg innbiller meg hjelper å lande fisken når

jeg først får den på

Har sett denne bli solgt ganske billig rundt forbi så jeg lurer på om den er på vei ut?

kansje noen som vet dette. F314 er også en kjempe krok.

Det som kansje er lurt å tenke på med Owner Kappa er at det er egentlig en meitekrok til karpefiske.

derfor er den heller ikke laget for sjøfiske selv om mange meg selv inkl bruker den til nettopp det.

lurt å skylle dem godt etter fisketuren altså. men strålende kroker selv om jeg bruker dem mere

til streamere enn reker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kom også over Gamatsu F314 som for meg virket som spesielt skarpe kroker. Ikke fått prøvd ut orntlig fluene jeg har bundet på de krokene, men når de durkdrevne anbefaler de er de nok tipptopp. For oss som "banker" fluene i svaberget bak i ny og ne(les ofte) kan jeg anbefale varivas 2600 ST-V kort el 2610 ST-V lang. Har bundet på de i mange år og de tåler mye juling, men er ganske dyre. Er nok ikke velegnet til reker men til div fiskeimitasjoner. Har kjøpt de hos Dag Midtgård tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...