Gå til innhold

tropefiske i playa del ingles ?? !! :D


hankFISK

Anbefalte innlegg

skal til playa del ingles i jula og lurte på om noen har vært der å fluefiska før ?

er det noe vits og ta med seg en stang og noe fluer ???  <<l @

Jeg har ikke mye å skryte av, men at jeg har hatt med fluestanga på hver "sydetur" med diverse damer, det skal jeg faktisk ha  ;D Såpass dedikert har jeg vært gjennom åra ;D

(PS: Hva er det med de undertrykte karene som ser med lange øyne på det at det kommer et par stenger på samlebåndet mellom bagasjen?  ;D )

Har fiska flue på Playa Del Ingles, på fastlandet på vestsiden av Hellas, i Sporadene (Kos og Skiathos) og flere plasser. Skikkelig moro, i hvert fall nesten så moro som ørretfiske her hjemme, så det er ganske bra. I hvert fall et godt substitutt om vinteren  <<l

Noen stor erfaring fra plassene har jeg ikke, for det har vært litt sånn feriefiske, type svømme ut med stanga mellom tenna til nærmeste øy utpå morgenkvisten. Så ikke spør meg om råd. Jeg har bare lyttet til de lokale dudene, og de har som regel fisket med agnfisk, så så som så med resultat på meg. Men moro med noe horngjeld-lignende fisk etc  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en flue fisker oppi fjellene på gran canaria i påsken som fisket black bass i en insjø som ligger langt oppi fjellene hit ville jeg tatt meg en tur om jeg hadde vært deg,noe hjemme snekra foam fluer og fisken gikk og patruljerte langs land viste bilde av en fisk tatt kvelden før på 4,5kg med den sykeste store kjeften! Uansett han forklarte at helt ytterst i havet på strekketr mellom arguineguine og playa del ingles var det masse stor fisk og få i sjøen han ramset opp masse fiske slag men det gikk i spansk/engelsk så ikke så lett og skjønne. Han mente dette strekket var best for sjø fiske med flue og du kan jo spasere hele veien fra byen du skall være i. Han startet fiskingen kl 0500 om morgenen.

Skitt fiske og god tur ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fiska her flere ganger jeg.... ikke all verdens fiske, men ta med synksnøre og hvis du er lur, kan være litt røff sjø noen steder og greit og komme litt ned noen steder... hvis du er på anfi del mar like utenfor puerto rico vil du kunne se en god del fisk som kommer inn på kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...