Gå til innhold

Ukens tema : Fluebinding


Kim W

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Litt SwedeElvis-puppe og litt Puristpuppe

Om den funker får vi se til sommern :P

Tmc 103BL str 15

Foam

ice dub

olive grizzly klippet over/under

gul støvkost-hotspot

Den funker garantert, det ser jeg allerede nå :D :D

Truls:

Super svømmepuppe som garantert fanger stor ørret :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Her raser vårflue bbboobies inn, dritkult! :D

Prøvde noe nytt her i dag men veit ikke om denne vil fiske. Må sikkert nappe litt i cdc'n tenker jeg. Hvordan får du antrongarnet til å se så fluffy ut, Terje? Blir liksom litt pølse her når jeg prøver.

Og ett spm til swedepuppa. Prøvde å binde denne i dag, men sliter litt med at foamen foran presser ned fibette'n når den skal bindes inn ved krokøyet. Irriterende, men øvelse gjør mester. :)

8423709830_9233c950ae_c.jpg

Den Puppe #13 du la ut sist der, Truls, er hot! <<l

Beklager sent svar Kim. Sliter med lange arbeidsdager her i Dakar.

Har egentlig ikke noe godt svar å det. Jeg prøver å ikke presse ned foamen fra bakpunkten til festepunkten fram uten lemner litt space mellom krok og foam. Det legger nok mindre press på fibbettsene. Fester fibbettsene først. Vet ikke om det er mulig i varianten du lagt opp. Ellers så den du lagt opp knall ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett par svømmepuppevarianter jeg har laget etter å ha sett litt på devilbug, sømmepuppa og ett par spidervarianter. Har brukt brystfjær fra fasan som bein i thoraxpartiet, farget mørkegrønn hjortehår som antenner, og ørlite cdc over dette igjen. Artig flue og binde, blir moro å prøve denne når anledningen byr seg. :)

8426053135_15928aec05_z.jpg

8427145220_f1e3b21a54_z.jpg

Har brukt Caddis Green Hare's ear fra Hareline i kroppen på alle fluene.

8426053357_41977b1c03_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er ett par svømmepuppevarianter jeg har laget etter å ha sett litt på devilbug, sømmepuppa og ett par spidervarianter. Har brukt brystfjær fra fasan som bein i thoraxpartiet, farget mørkegrønn hjortehår som antenner, og ørlite cdc over dette igjen. Artig flue og binde, blir moro å prøve denne når anledningen byr seg. :)

Har brukt Caddis Green Hare's ear fra Hareline i kroppen på alle fluene.

Den første flua der var konge :D

Den kommer til å funke som bare f..... :D

Den likte jeg så godt at den skal jeg kopiere, waffer´n ;D

De tre på det siste bildet var også spot on :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og bukker, Terje og Knut! :D

Skal ærlig innrømme at jeg har vært litt på jordet når det kom til binding av svømmepupper så derfor måtte jeg lese hele avsnittet om vårfluer i "Insektlære for fluefiskere" om igjen og virkelig studere bildene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Swede! :) Ja, de hjortehåra kan kanskje virke litt lange, men tanken min er att disse skal være stripefluer og håra er bundet inn sånn for å stabilisere flua. Har en teori bak disse, men om det er tull eller lurt vet jeg ikke før jeg har prøvd dem. :)

De var knall, Waffer'n!

Hva med å lage en med mikrogummiben i tillegg?

/Petter

Takker! :)

Tja.. hvorfor ikke!?  :)  Måtte sette meg ned å prøve med gummibein. Knøyt inn ett bein av oransje vinylrib på hver siden av denne under her og prikka inn litt svart for en fin effekt. Takk for ideen! :)

8426524447_3d36e31419_z.jpg

8426561295_0338972b47_z.jpg

Måtte lage en med litt mørkebrunt hjortehår også etter en ide jeg fikk fra en annen tråd her. Ser ganske artig ut fra undersiden denne her. Antennene på begge fluene er bundet inn med noen få surringer og så lagt bakover og sikret med en liiiten dråpe uv-lim. :)

8426524255_f7b7763df1_z.jpg

8427615330_dd0715195d_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Geir. Prøvde å kopiere snowshoepuppene dine men hadde bare lys grå harelabb liggende. Blanda litt av den med grønn ployamid for å få rufsa fronten litt i en passende farge. :)

8427979338_2bae4e09ef_z.jpg

Gjorde ett forsøk på puristpuppa også, men den blei ikke helt der jeg ville ha den. Skulle hatt mørkere garn og litt fler fibre i påsan ser jeg.

8427979082_3b01c05a6c_z.jpg

Blir reine spamminga fra meg i dag... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...