Gå til innhold

Bellybåt


Lars L

Anbefalte innlegg

Hei.

Ønkser å benytte bellybåt til sommeren. Skal kun brukes på stillevann. Noen som har noen ok tips? Fant denne på flue.no..... http://www.flue.no/products/godspeed-bellybt, men har ikke peil. Skjønner dog at pris og kvalitet har en sammenheng, men hva trenger jeg egentlig på et stillevann?

Kom gjerne med innspill og forslag, har du en som er brukt send PM.

Xtra-Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Godspeed samme bellyen som Kinetic Cobra?? Er samme bilde hvertfall.

Jeg har Cobraen og er godt fornøyd med den! Holder i massevis for min del. Sitter relativt høyt (rumpa rett over vannet), lommer med inndeling, stropper til festing av ekstra stang, grei å bære på ryggen...

Har også brukt den i sjøen, samt drasset den med meg gjennom skauen noen ganger uten at det har satt spor. <<l

Om den er bedre enn drifter eller andre kan jeg ikke svare på da jeg ikke har erfaring fra andre..

/Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takker for innspill kom gjerne med flere.

Men jeg tenker at det å sitte litt høyt må være en fordel, da med tanke på se mer, avstand mellom line og vann etc. Og på dette punket tenker jeg da det vil være forskjell fra båt til båt?

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takker for innspill kom gjerne med flere.

Men jeg tenker at det å sitte litt høyt må være en fordel, da med tanke på se mer, avstand mellom line og vann etc. Og på dette punket tenker jeg da det vil være forskjell fra båt til båt?

X-tra Lars

Det er en stor fordel å sitte litt høyt ja, ikke minst mtp kasting . . . Man sitter ihvertfall høyt og behagelig i Drifter og Outcast bellyene. Med din høyde vil du nok rage høyere enn folk flest gjør stående når du får plantet ræva i en av disse  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takker for innspill kom gjerne med flere.

Men jeg tenker at det å sitte litt høyt må være en fordel, da med tanke på se mer, avstand mellom line og vann etc. Og på dette punket tenker jeg da det vil være forskjell fra båt til båt?

X-tra Lars

Det er en stor fordel å sitte litt høyt ja, ikke minst mtp kasting . . . Man sitter ihvertfall høyt og behagelig i Drifter og Outcast bellyene. Med din høyde vil du nok rage høyere enn folk flest gjør stående når du får plantet ræva i en av disse  8)

Sant!  ;D

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

http://nfisk.no/Nettbutikk/tabid/113/CategoryID/502/Category2ID/504/List/1/Level/2/ProductID/8715/Default.aspx

Hadde drifter, ble for stor & tung, solgte den etter 1 tur. Jeg sykler/går med sekk til vann og har blitt glad i denne. se over

Har både Drifter og Outkast Trinity som du refererer til i linken. Hvis du ikke skal bære langt er Drifteren bedre synes jeg.

Outkast Trinity er grei nok, men største fordel er at den er lett. Ulemper er:

1. Kan være litt mikk å få blåst opp riktig.  Pongtongene har lett for å vri seg og setet kan komme for langt frem elller for langt bak. Får du vridning på pongtongene kan du risikere å sitte skeivt. Det orker du ikke lenge!

På Drifteren kan du ikke gjøre feil.

2. Nettingen bak ryggen er ikke heldekkende, som på Drifteren.

3. Det er tungvindt å få lufta ut av trange ventiler. Drifteren tømmes for luft på 1,2,3 uten at du trenger å hjelpe til.

Men, lett er den og leveres i hendig liten sekk.

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...