Gå til innhold

Det vanskelige valget av stang..


Ares

Anbefalte innlegg

Hei

Er ute etter en litt dyp #5 stang til ørret i små, mellomstore elver og vann

Har prøvd en god del stenger i det siste, av de jeg har prøvd er disse aktuelle;

zpey dreamcatcher

sage flight

g.loomis pro4x

eikre-fly fluvius m

guideline fario

scott a4

Kan få alle til nesten samme pris.

(luksus)problemet ligger i at jeg kunne levd med alle sammen :P

synes de har hver sine styrker og svakheter.

Er det noen som kan gi meg noen tips om hva jeg bør velge?

erfaringer, garanti osv.

Hilsen en som ikke klarer å bestemme seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en liten knapp på Scott'en her, syns den er vakker å se på :) Stangvalget syns jeg blir vanskligere og vanskeligere i disse dager. Fluvius'en får jo mye skryt og er mitt soleklare andrevalg sidestilt med dreamcatcheren antagelig.

Alle disse er jo vanvittig gode stenger, så det er vel kanskje finishen som blir avgjørende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Eller ei kasse Cola så er du edru nok til å bruke stanga også :) Ville sett på Fluvius eller Scott, men det er meg, og idu må ikke bry deg om den første anbefalingen da jeg er inhabil :) Test sjæl ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ei kasse Cola så er du edru nok til å bruke stanga også :) Ville sett på Fluvius eller Scott, men det er meg, og idu må ikke bry deg om den første anbefalingen da jeg er inhabil :) Test sjæl ....

eller øl, så blir det litt av begge deler ;D

gir planke i om du er innhabil ;) veit stanga er bra, har jo prøvd alle.

syns det er vanskelig å velge i så mye bra.. herregud å synd det er på meg ;D

blir kanskje fluvius, støtte nordmenn med guts som gjør noe sånt <<l

pluss at finishen ikke er noe å klage over akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er ikke så vanskelig å velge stang idag... de enkleste stengene "folkestengene" er så og si helt like..... det er små justeringer som skal til med kasteteknikk....... og får man ikke det til så har man et lerret å bleke før man har mulighet til å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Eller ei kasse Cola så er du edru nok til å bruke stanga også :) Ville sett på Fluvius eller Scott, men det er meg, og idu må ikke bry deg om den første anbefalingen da jeg er inhabil :) Test sjæl ....

eller øl, så blir det litt av begge deler ;D

gir planke i om du er innhabil ;) veit stanga er bra, har jo prøvd alle.

syns det er vanskelig å velge i så mye bra.. herregud å synd det er på meg ;D

blir kanskje fluvius, støtte nordmenn med guts som gjør noe sånt <<l

pluss at finishen ikke er noe å klage over akkurat :)

Da er det valgets kvaler som gjenstår bare :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så vanskelig å velge stang idag... de enkleste stengene "folkestengene" er så og si helt like..... det er små justeringer som skal til med kasteteknikk....... og får man ikke det til så har man et lerret å bleke før man har mulighet til å velge.

forsåvidt enig, men alikevel..begynte å fiske med haspel, følte da at det var noe med fiske som drakk meg inn, skjønte aldri hva det var, helt til jeg begynte med fluefiske.. Det ga hele fiske så mye mer dybde og glede over detaljer og hvorfor jeg så noe glede i denne sporten/lidenskapen..

på samme måte gir de forskjellige stengene meg en spes følelse når jeg fisker, alt går i de små detaljene uansett om jeg kaster "dårlig" eller "bra" får som regel flua ut til fisken jeg vil uansett, ikke alt det handler om syns jeg, kall det gjerne x-faktor uansett hvor latterlig du kan tenke deg det er.. Sikkert fordi jeg er ung og veldig tidlig i fluefiske, men det er detaljer og personlighet jeg ser etter når stengene er så like som de er nå :) er glad min interesse er i disse tider som vi har mye likt og bra og velge imellom ;D

Dessuten liker jeg å høre andres meninger i den samme hobbyen som jeg har selv, uansett om jeg er enig eller ikke! noe må vi jo gjøre mens kjerringa maser <<l

hørt det kalles ferie.. visstnok ;D

Er i tidlig 20 årene, føler at det trengs fler av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...