Gå til innhold

CDC DANICA KLEKKER - STEG FOR STEG


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Her kommer en steg for steg av en cdc danica klekker, etter ønske fra JFL :D

Beklager at bakgrunnen på bildene varierer en del og at lyset blir forskjellig men det skyldes at

jeg måtte flytte på stikka mellom binding og foto samt at jeg slet med å finne gode vinkler slik jeg ønsket.

Er heller ikke helt fornøyd med skarphet og diverse annet på bildene men det får duge. Fikk ikke til bedre i dag.

Materialliste:

Krok: tmc 200R #8

Halefibre: Strutseherl

Kropp: cream farget cdc dubbing iblanda litt ice dubbing for litt småbling i bakkroppen

Vingesekk: tre cdc fjær (to kan være nok hvis man har fjær med tette og lange fibre.

thorax: Oliven cdc dubbing iblanda ice dubb for å få litt bling

Hackle: cdc fibre spunnet i løkke.

Her kommer iallefall flua steg for steg :D

BIND INN TRE STRUTSEHERL SOM HALEFIBRE

8393470768_f8654d4a16_c.jpg

DUBB BAKKROPPEN. HER HAR JEG BRUKT CDC DUBBING BLANDA MED ICE DUBBING

FOR Å FÅ LITT BLINK I BAKKROPPEN.

8392385459_653f2e1257_c.jpg

HVIS ØNSKELIG SÅ KAN MAN TA EN VANNFAST TUSJ Å LAGE MARKERINGER PÅ

RYGG OG UNDERSIDEN.

8392385833_1ab4b83c4e_c.jpg

DA KAN DET SE OMTRENT SÅNN UT.....

8393471748_5d11342567_c.jpg

BIND INN TO ELLER TRE CDC FJÆR AVHENGIG AV TETTHETEN PÅ FIBRENE.

I DETTE TILFELLET HAR JEG BRUKT TRE MED LITT FORSKJELLIG FARGE FOR

Å FÅ LITT VARIERT FARGESPILL I CDC VINGEN. HUSK Å BINDE INN CDC FJÆRENE

SLIK AT ROTA PEKER OPPOVER. KLIPP BORT CDC DUSKEN FORAN VED ØYET.

8393472144_f7412a582a_c.jpg

HER KOMMER ET ARTIG LITE TRIKS FOR DE SOM IKKE HAR GJORT DET FØR.

TA EN STOR NÅL OG STRYK CDC FJÆRENE HARDT OPP OG NED MENS DU HOLDER CDC

FJÆRA I DEN ANDR HÅNDA. DA FÅR DU AUTOMATISK EN BØY PÅ CDC FJÆRA

SOM GJØR DET ENKLERE OG LITT FINERE NÅR DU BRETTER FREMOVER.

8393472482_d98384e093_c.jpg

HER SER DU LITT AV BØYEN PÅ CDC FJÆRA ETTER AT NÅLA HAR GJOR JOBBEN.

8393472742_59ea70ef4a_c.jpg

LAG EN LØKKE MED BINDETRÅDEN FOR Å FESTE INN CDC FIBRE SOM SKAL BLI

BEIN PÅ KLEKKER´N

8392387419_b7fa9628f0_c.jpg

DUBB THORAX I EN LITT MØRKERE FARGE. HER ER DET OGSÅ CDC DUBBING IBLANDA

LITT ICE DUBB FOR Å FÅ LITT BLING.

8392387767_362e2bbcb6_c.jpg

SPINN CDC I LØKKE VED HJELP AV MAGIC TOOL OG EN DUBBING TWISTER.

8393473822_9d502b1319_c.jpg

DA SKAL DET CA SÅNN UT. DET SER GANSKE ROTETE UT MEN NÅ SKAL DU ETTERHVERT

NAPPE UT FIBRE DU IKKE TRENGER SAMT TRIMME PÅ OVERSIDEN OG UNDERSINDE.

DU SKAL KUN HA FIBRE UT TIL SIDEN.

8393474354_6c849aaaaa_c.jpg

NÅ BRETTER DU CDC FJÆRENE FREMOVER FOR DANNE EN CDC LOOP WING.

NÅR DET ER GJORT AVSLUTTER DU MED WHIP FINISH ELLER MANGE HALVSTIKK.

8392389137_914679deb5_c.jpg

CDC DANICA LOOP WING ER KLAR FOR Å FANGE ØRRET

8393475166_0b32e747e9_c.jpg

CDC DANICA LOOP WING ER KLAR FOR Å FANGE ØRRET

8393475530_1524973c28_c.jpg

THE END

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig bra at ressurser som deg tar deg tid til slike Terje  <<l JFL er sikkert superfornøyd og det er han ikke alene om  :D

Robban gjorde det samme for meg på "simple daddy". Noe som har resultert i fulle rader med denne i boksen. Takket deg vel da, men takk igjen til deg også Robban  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er STRÅLENDE fornøyd! Tusen takk Terje, nydelig forklart med nydelige bilder. Neimen ikke stort å klage på der!  <<l

En ting bare, legg gjerne med hvilken krok du bruker også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig bra at ressurser som deg tar deg tid til slike Terje  <<l JFL er sikkert superfornøyd og det er han ikke alene om  :D

Robban gjorde det samme for meg på "simple daddy". Noe som har resultert i fulle rader med denne i boksen. Takket deg vel da, men takk igjen til deg også Robban  <<l

Takk for det Stian og takk til Terje. For de av oss som binder mye så ligger ikke alt lagra, og ingen av oss kommer noen gang til å bli utlært, så jeg setter like stor pris på om det er du , eller noen andre eller  om det er Terje som bruker litt tid på dette. For meg så er FFS en enorm stor database som jeg bare kan logge meg innpå og kort navigere meg frem til alt.

Terje er en rev, flink , dedikert og ikke minst en fantastisk flott person, det lille jeg har møtt han, og fluebinder av rang.

Jeg frekventerer her bare nesten fre og lør, og rekker ikke skryte av alt.

Håper, trur Terje vet at jeg skulle gjerne sagt dritbra på alt. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det er så utrolig bra at ressurser som deg tar deg tid til slike Terje  <<l JFL er sikkert superfornøyd og det er han ikke alene om  :D

Robban gjorde det samme for meg på "simple daddy". Noe som har resultert i fulle rader med denne i boksen. Takket deg vel da, men takk igjen til deg også Robban  <<l

Takk for det Stian og takk til Terje. For de av oss som binder mye så ligger ikke alt lagra, og ingen av oss kommer noen gang til å bli utlært, så jeg setter like stor pris på om det er du , eller noen andre eller  om det er Terje som bruker litt tid på dette. For meg så er FFS en enorm stor database som jeg bare kan logge meg innpå og kort navigere meg frem til alt.

Terje er en rev, flink , dedikert og ikke minst en fantastisk flott person, det lille jeg har møtt han, og fluebinder av rang.

Jeg frekventerer her bare nesten fre og lør, og rekker ikke skryte av alt.

Håper, trur Terje vet at jeg skulle gjerne sagt dritbra på alt. <<l

Jeg må bare takke og bukke for de hyggelige ordene, Robban :D

Samtidig sender jeg en stor takk tilbake til deg for all inspirasjon du gir med dine fenomenale

kreasjoner........ spesiellt de som flyter ;D ;D ;D

Tusen tusen takk :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at se, at du kan blive ved med at lave suveræne fluer & billeder Terje. Tak for det  <<l

Nu håber jeg bare, at du kan komme til at fiske Danica i Rena eller andet sted, så du også kan se, at den fanger. :D

Inden de danske åer blev tømt af Skarvflokke, så havde vi flere steder et super Danica-fiskeri, og jeg har haft stor success med en klækker, som ligner din mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fantastisk at se, at du kan blive ved med at lave suveræne fluer & billeder Terje. Tak for det  <<l

Nu håber jeg bare, at du kan komme til at fiske Danica i Rena eller andet sted, så du også kan se, at den fanger. :D

Inden de danske åer blev tømt af Skarvflokke, så havde vi flere steder et super Danica-fiskeri, og jeg har haft stor success med en klækker, som ligner din mye.

Takker så mye, Torben :D

Danica fiske i Rena har vært litt opp og ned. For et par sesonger siden hadde vi fine klekkinger av Danica men i sommer var det nesten ingenting å se.

Håper jeg en dag skal treffe på slik at man kan få prøvd seg litt med disse store fluene :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det var enda en fin en det Terje <<l.

Når det gjelder Danica i Renaelva,har du funnet fisk som har stått og plukket disse enda?

Det hadde jo vært jævla morsomt og ikke minst mye lettere å se flua :P.

Takker for det, Rune :D

Jada, jeg har funnet rellativt stor ørret som plukker Danica men det er et par sesonger siden nå.

Da var det faktisk en uke med rellativt gode danica klekkinger.

Får vi en "normal sommer" uten alt for mye regnvær så er det gode muligheter for at det kan bli Danica klekkinger igjen. Det er bare å håpe :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enda en fin en det Terje <<l.

Når det gjelder Danica i Renaelva,har du funnet fisk som har stått og plukket disse enda?

Det hadde jo vært jævla morsomt og ikke minst mye lettere å se flua :P.

Takker for det, Rune :D

Jada, jeg har funnet rellativt stor ørret som plukker Danica men det er et par sesonger siden nå.

Da var det faktisk en uke med rellativt gode danica klekkinger.

Får vi en "normal sommer" uten alt for mye regnvær så er det gode muligheter for at det kan bli Danica klekkinger igjen. Det er bare å håpe :D

Terje

Da kommer jeg oppover <<l.

Har desverre aldri fisket under Danicaklekkinger men fisker mye i Vulgata-tida her nede og det er bare så kult

når fisken jakter disse 8).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Klarte endelig å få til et par turer til Rena i sommer med god belønning. Denne vakre skapningen vaket under en liten Danica klekking og den spiste min Danica klekker ;D. 2,4 kilo!

:D :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danica fiske i Rena har vært litt opp og ned. For et par sesonger siden hadde vi fine klekkinger av Danica men i sommer var det nesten ingenting å se.

Håper jeg en dag skal treffe på slik at man kan få prøvd seg litt med disse store fluene :D

Terje

Henger meg på; flott beskrivelse og flotte bilder, takker så mye <<l

det var en fin Danica klekking helt i slutten av juni i Rena i år. Fisken tok imidlertid ikke mine kreasjoner... :'( men får jeg laget noen eks av din klekker så kanskje lykken står meg bi en gang i slutten av juni i år 8)

Dag

post-2794-13949894330224_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Danica fiske i Rena har vært litt opp og ned. For et par sesonger siden hadde vi fine klekkinger av Danica men i sommer var det nesten ingenting å se.

Håper jeg en dag skal treffe på slik at man kan få prøvd seg litt med disse store fluene :D

Terje

Henger meg på; flott beskrivelse og flotte bilder, takker så mye <<l

det var en fin Danica klekking helt i slutten av juni i Rena i år. Fisken tok imidlertid ikke mine kreasjoner... :'( men får jeg laget noen eks av din klekker så kanskje lykken står meg bi en gang i slutten av juni i år 8)

Dag

Takker så mye, Dag :D

Godt å høre at du kom over danica klekking, men jeg mistenker at det nok har vært lokale forskjeller

her :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...