Gå til innhold

Vi står HELT fast ang. ferie?? HJELP!!!


wilmann1000

Anbefalte innlegg

Jeg og madamen frontkoliderer når det kommer til ferie og trenger tips!!

Jeg er møkk lei av og ligge på stranda å flytte sandkorn for og så på kvelden se eldre og barnefamiler le seg skakk i hjel av den billige maten dem får på charterferie..    :-\

Jeg vil fluefiske, hun vil sole seg..

Lar dette seg virkelig kombinere i juli, kan vi virkelig finne en plass som tilfredstiller oss begge? finnes det en slik plass på denne kloden?

kan noen hjelpe oss?? :)

mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Slik gjør du det  <<l

Ta et fly til London og vær der et par dgr. Regner med at fruen din synes Shopping er helt OK (da blir det plusspoeng til deg)... ;D Du kan jo starte med at du har ÜBERLYST til å kombinere ferien med litt shopping i en av verdens metropoler vettu (Blank løgn og enda flere plusspoeng). Deretter hopper du på direktefly til Nassau Bahamas og tar ett av småflyene ut til øyene... F.eks Abaco?! Når fruen din ser stranden på Cherokee Sound på Abaco er jeg helt sikker på at hun vil like å nippe til en parasolldrink mens du jakter Bones på flatsen. Der finner du også noen bungalows for utleie. NB! Du bør leie bil der, men en liten riskoker koster ikke all verden! Søk litt på Abaco på nettet så finner du en del!

Garanterer en flott ferie for fruen din (og deg  ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Los Roques , Venezuela.

noen av verdens beste strender, og ett av verdens beste steder for Bonefish. Og de er tilgjengelige uten guide

Og dere kan faktisk reise ut med båt til samme øy og gjøre deres greie samtidig og møtes til lunch, lykkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt ærlig talt funnet meg en annen dame sånn du skriver  ;D(spøk).  Eller så hadde jeg revurdert hva ferie er for deg, er det ferie for deg , eller for dere?

Høres volsomt ut , men din bedre halvdel er viktigere en du trur.

Flytt sankorn og tenk ut nye reisemål en annen tid i sesongen.

April: Irland

Mai: Irland, Bosnia, Island.

Juni Norge: Ørret, gjedde, asp, gjørs, sj-ørret osv,Osv , osv ,osv osv..............

Fint i usa i juli. 3 dager i disney park = 3 dager fiske for far(tarpon, bone, bluefish, striper osv osv ).  Du gir og tar ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jegtør å påstå......... Du må gjøre deg opp en status......vil du fiske må du forklare henne at det er viktig for deg og den psykiske helsen.......... Forklar henne det med å ha en aktiv fritid....... Fortell henne om hvor skadelig det er med soling............ Beste tipset...... Skygg unna pøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kjent problematikk, booka tur til Hawaii igår med dama. Fin kombinasjon av fiske og muligheter til å finne på ting. På agendaen har jeg 4 dager fiske av totalt 14. Hawaii skilter bl.a. med svær Bonefish, masse forskjellige vannaktiviteter, haidykking osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om dobbeltmoral... Trådstarter kaller seg willmann og så er dette ett problem  ??? Nei, gjør som villmannen Lars Monsen. Jag kjærringa ut i hundehuset og ta deg en velfortjent 2 måneders norgesturné  <<l

Trådstarter heter Wilmann, men klarer ikke leve helt opp til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få madammen til å bli fluefisker? Juli er fisketid, ikke ferietid :) Vurdert Croatia ?

Var dit hun insisterer på og dra for der mener hun jeg kan fiske ørret :D

Har sett/lest litt på nett og jeg kan vist snike meg overgrensa til Bosnia, der skal det vær flere flotte elver :D

Hvis ikke tror jeg at det må bli bonefish fiske et sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia er eit kjempeflott ferieland, nydelege strender og billeg og god mat. Anbefalar å reise tidleg i juli eller helst i juni, før resten av europa har ferie og temp her er til å leva med. Har kjørt langs og over mange fantastiske elver i nordre del av kroatia med store døgnfluer og noko harrliknande fisk. Det må vera mogleg å ha bra fiske i desse fantastiske kildeelvane. Men har aldri fiska her fordi eg ikkje klarar å kombinera fiskeferie og sambuarferie, må vera heilt avholden ellers så er eg på kjøret.

Gje ei tilbakemelding dersom du finn noko bra her nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk får alle disse kreative og gode forslagene, måtte lese opp alle innleggne til henne også, vi fikk oss flere gode lattere :D

Hun stemmer for Kroatia og jeg for Belize, men hun får nok villjen sin til slutt :P

Jeg mener det bør være et fint kompromis og ta 5-6 dager i nord av kratia hvor jeg får fisket og hun oppleve de sjarmerende landsbyene. så kan vi avslutte ferien med 8-10 dager på stranden, hvor jeg MÅ ha solbriller på 8)

Ser ut til at vi blir enige, TAKK mine felles flue "brødre" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...