Gå til innhold

Tur til Hardangervidda


tgullik

Anbefalte innlegg

Hei,

Planlegger en ukes fisketur i sommer (minimum), å etter mye lesing å kikking på kart blir det mest sannsynlig hardangervidda!

Er det noen her som kan komme med noen gode tips til eventuelle utgangspungt, eller steder som kan være av interesse?? Og når det kan være best å ta turen? Tenker da på vann og vassdrag som egner seg til hovedsakli til fluefiske. Klar for å gå et stykke!

Bor i grenland, telemark, men er åpen for å gå inn fra alle kanter egentli.

Send gjerne en PM eller svar her (hvis dere vil) :)

Gode råd kan belønnes med båtfiske etter SØ langs bamble kysten, hvis interresert. :)

Mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalhovd er et utgangspunkt jeg skal tilbake til, var der i august i fjor og herfra er det enkelt å vandre videre innover vidda.  Sørover ligger Gøyst og Langesjå samt en drøss med mindre vann.  Det er sykkelsti ned til Rjukan = enkel vandring til de avstikkerne du ønsker.  (Områdene har en del private vann, til info)

Kalhovd fjellhytte (1100moh) kan du kjøre til (via bom, 50kr), fiskekort kjøpes også her.  Ca 2t kjøring fra Notodden.

Jeg hadde kun en kort dagstur opp hit men fikk dessverre ikke knukket koden til ørreten da, men været var fantastisk  ;D  Så noen sporadiske kraftige vak (type kumlokk) på store brune steinfluer.  Krystallklart vann med mangfoldige meters sikt...

En rapport fra turen:

http://fluebanden.com/2012/08/the-road-trip-solotur-til-fjells/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært mye på hardangervidda, både øst og vest. I de siste årene har jeg lagt min elsk på å gå inn fra Trondsbu/Tinnhølen. Da kan du traske østover, og etter 3 timer er det ikke mye folk å se. Det er masse fine fiskemuligheter, både elv og vann. Overraskelsene er mange, og det er absolutt verdt en tur (eller 10). Uansett kan du ikke gå feil i dette området, og det er bra fiske i alle vann og elver. Slå deg løs, og kos deg!

Send meg en PM om du vil ha spesifike tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei .

Køyr bil til Røldal - ta av inn til Valldal og Middalsbu. Gå opp til Holmesjøen, og fisk deg ned Kvenna til Mogen. Buss eller skyss tilbake for å hente bilen. Ein fantastisk tur  som byr på mykje bra fiske. Seint juli er mitt tips.

Mvh Helge.

Det er vel Holmavatnet du mener Helge?

Er det mulig å dra inn en oppblåsbar kajakk eller blir det for tøft opp til Holmav.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...