Gå til innhold

hvilket flytemiddel til fluene(hjelp!!)


stig børre

Anbefalte innlegg

Dry dip blir det ikke gris med. Fluene tørker nesten umiddelbart etter påføring.. Jeg bruker denne på alle fluer utenom de der kun deler skal impregneres .... klekkere. Den er så viskøs, at i kontakt med flua, så impregneres alt umiddelbart. Her bruker jeg personlig dry magic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Shimazaki Dry Shake og Amadou til fluer du ønsker skal sitte høyt på vannet, Dry Dip til resten og Dry Magic til fluer du bare skal impregnere en liten del av, som f.eks klekkere <<l

Eller bare kjør Dry Dip hele veien, funker det også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal dere alle ha tuuusen takk for alle gode råd.da tror jeg at jeg går for dry dip og dry magic.for jeg har hatt et problem med mine kjære klekkere som enten har druknet eller sittet alt for høyt på vannet.så da har jeg egentlig lært noe utav hele greia. og så mange cdc fluer som jeg har hærpa på grunn av kliss. At jeg ikke spurte i fjor :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dry dip er supert før flua blir blaut, men når den først blir våt bør du vurdere en sånn risteboks med pulver ala dryshake. Blåser du vekk det værste av vannet pluss noen få rist i boksen er flua raskt klar for ett nytt utlegg.

1106038954.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dry dip er supert før flua blir blaut, men når den først blir våt bør du vurdere en sånn risteboks med pulver ala dryshake. Blåser du vekk det værste av vannet pluss noen få rist i boksen er flua raskt klar for ett nytt utlegg.

1106038954.jpg

Enig - et godt ristepulver skal man ikke kimse av. Passer ikke til alle fluer pga misfarging av enkelte materialer, men et must til alle de andre. Jeg foretrekker gode gamle top-ride fra Loon pga de store krystallene og den raske effekten.

Stig Børre; Du sier at cdc-fluene dine blir vræka av kliss, jeg regner da med at du prater om fiskeslim? Skaff deg amadou(preparert flatbanka knuskkjuke/tresopp) Da kan du bare skylle flua di godt i vannet etter at den har vært i kontakt med fisk, blåse vannet av den og klemme den godt inni amadouen, så er både du og flua griseklar for et nytt flyt. Lykke til  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. skjønner jeg har mye og lære..og at amadouen var knuskkjuke det viste jeg heller ikke, blir nesten litt flau der. da jeg er en sopp mann hver høst og det har jeg hvert i mange år... og ja jeg har hatt problemer med fiskeslimet, har hatt problemer med og få det bort fra cdc`n...amadou altså og selvfølgelig skylle godt først ..bokker og takker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg oppdaget amadou har jeg nesten ikke behov for dry dip/shake etc lengre.

X-tra Lars

Suger vannet ut av egg-yarnet umiddelbart den, Lars ;D

Hehe!

Ikke de store rosa egga til Danielo, der må det tungre skyts til!

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...