Gå til innhold

Mine første fluer!


langbein

Anbefalte innlegg

Som en takk til alle som har hjulpet meg inn i galskapen (med en spesiell takk til Roger Ø for materiale og Eikre for stikke) -  kommer her et utdrag av mine første fluer.

Jeg ønsker meg kommentarer om hva som er bra og hva som er dårlig slik at jeg kan bli flinkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jævlig bra ut, Langbein! Fin knyting. Alt fanger garantert fisk også. Eneste jeg tenkte, er at jeg ville lagd litt kortere vinge på SC'n. Evt en lengre kropp ;) Et annet lite tips, ikke at jeg prøver og være verdensmester eller noe altså, men jeg ville gått til anskaffelse av et litt mer dun/grått/mørkere vingemateriale som du kunne brukt på døgnfluene dine, spesielt de mørke. Noen ganger syns fisken at veldig hvitt kan bli for mye, tur jeg. Kun velmenende tips. Du er flink  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelige folk altså!

Jeg har skaffet meg grå aerowing som gjør vingene aldeles helt nydelige ;). Det blir automatisk tynnere og riktigere proposjoner på vingene. Anbefales (fra en noob).

Det var hyggelig at du oppdaget tråden Roger. Materialene jeg fikk vederlagsfritt(!) er fortsatt i bruk.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeje jee.. Syntes jeg var flink jeg, som syklet opp og ned bakken for å låne kamera kun for å ta noen skarve bilder av de halvgode fluene mine. At på til ble bildene så små at en må bruke lupe for i det hele tatt å se de pene linjene... Nei, detta var siste bildeinnlegg fra denne kanten. Neida, joda.. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...