Gå til innhold

Canon EOS 5D Mark III


Hermann

Anbefalte innlegg

Som Nigri sier, spørs hvilke objektiv hun har til 650D'en. Har hun EF-S objektiv (S - står for short back focus og er laget for mindre sensorer), kan hun ikke bruke de - 5D'en kan kun bruke EF objektiv, mens 650D kan bruke både EF og EF-s.

EF-S objektivet vil stikke for langt inn i huset til 5D'en så du ender opp med å ødlegge lukker/speil  :-\ Finnes oppskrifter på nettet som forklarer hvordan man kan konvertere m/fil osv... men ville ikke anbefalt dette på et så fint hus som mkiii'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24-70 F2.8L II er selvskreven... men prisen er deretter ca 17.000,-  :rolleyes:

Har hatt med meg Tamron SP 24-70mm F2.8 Di VC USD  på noen turer nå - et fantastisk skraptegnende og lyssterkt objektiv; fra min erfaring er det på høyde med det beste. Stort pluss med stabilisator også da jeg ikke er så stødig på hånda! Ligger å va 8.500,- nytt.

Liker også 24-105 f4L - godt med den ekstra rekkevidden når det trengs  <<l

Ellers så er det er meget godt bruktmarked for objektiv på bla. foto.no 24-70 er nå i versjon II så den gamle er det mulig å få noen supre tilbud på  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 laken blir litt i meste laget siden huset koster rundt 24. Men begge de to andre, Canon EF 24-105mm f/4.0L IS USM og Tamron SP 24-70mm F2.8 Di VC USD, er innenfor budsjett. Tar en tur til Japan foto i morgen og handler, så skal jeg si fra hva det ble.

Takk igjen (Fra fruen også)

Hermann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 laken blir litt i meste laget siden huset koster rundt 24. Men begge de to andre, Canon EF 24-105mm f/4.0L IS USM og Tamron SP 24-70mm F2.8 Di VC USD, er innenfor budsjett. Tar en tur til Japan foto i morgen og handler, så skal jeg si fra hva det ble.

Takk igjen (Fra fruen også)

Hermann

Lykke til med valget og grattis med et fantastisk hus!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Takk Frode og Ngiri :) Kanskje dere har en anbefaling på et bra zoom normal objektiv til 5D`n også?

Hermann

Selv om jeg ikke er Canon-mann, så følger jeg såpass med i leiren der også, at jeg vet at dette her er noe av det grommeste Canon har å tilby i normalzoom-området på FF. Den 24-70 f/2,8'n deres:

http://www.japanphoto.no/canon-ef-24-70-f-4l-is-usm-4960999845807-007

Det finnes en USM II- utgave av den også, men den vet jeg ikke noe om:

http://www.japanphoto.no/canon-ef-24-70mm-28-l-usm-ii-4960999780719-007

Uansett, så er 24-70 et perfekt område for FF som en normalzoom, av mange grunner.

En av de mer kuriøse grunnene er at om du bruker pola-filter i tillegg, så vil (etter min erfaring med Nikons nye 16-35 og 28-70 f/2,8 hos Nikon) polaeffekten bli rett og slett "stygg" og ujevn under 24mm  :) Men fin over.

Ellers, er vel Canon sin 16-35 f/2,8 legendarisk bra, om du vil ha en normalzoom mer over mot vidvinkel-perspektivet:

http://www.japanphoto.no/canon-ef-16-35mm-f-28-l-usm-ii

Ellers er vel omkvedet hos Canon som hos Nikon, at bra glass ikke bare koster, men det koster mye.

Men 5D mk III er et meget flott kamerahus, og fortjener gode objektiver  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke: Dersom dere ikke vet hvilke linser som passer til fullformat så har dere ikke behov for Mark 3.

Spar 14.000,- og kjøp heller Mark 2 til 9999,-

Bildekvaliteten er omtrent den samme. Bruk heller pengene på kvalitetsoptikk som vil vare mye lenger enn deres neste 3 kameraer.

Edit: Ser nå at jeg kommenterte for sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...