Gå til innhold

blir det tatt noe havabbor i indre oslofjord nå?


staalel

Anbefalte innlegg

Tja, vanskelig å si men det blir spennende å se hva høytrykket vi fikk nå kan gjøre. Juni var rimelig ræva med nedbørs rekorder og kald temp. Jeg skal ut fremover i hvertfall, håper været holder seg nå da. Sitte og vente på fangst rapporter blir det ikke mye fisk av  :)

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

jeg er helt overbevist om at bassen er tilbake iår. er meldt høytrykk og sønnavind lang tid fremover nå <<l

Tviler på det er nok, men håper du har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært uten PC i seks dager og hvis teorien om at høytrykk ville gi kanonfiske etter HA var troverdig skulle det ha vært fullt av fangstrapporter her, men dengang ei. Ikke uventet, men frustrerende. I fjor ble det bare tatt noen få noe som skulle bety bra fiske i år. Nå skal jeg prøve på de plassene, i ytre Oslofjord, hvor vi har hatt et helt ok fiske i mange år. Håper ikke alle er vekk. Skitt fiske.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært uten PC i seks dager og hvis teorien om at høytrykk ville gi kanonfiske etter HA var troverdig skulle det ha vært fullt av fangstrapporter her, men dengang ei. Ikke uventet, men frustrerende. I fjor ble det bare tatt noen få noe som skulle bety bra fiske i år. Nå skal jeg prøve på de plassene, i ytre Oslofjord, hvor vi har hatt et helt ok fiske i mange år. Håper ikke alle er vekk. Skitt fiske.

Friluftsfjorden!

Hvorfor skal det bety at det ligger til rette for bra fiske i år siden det var dårlig i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Nå har jeg brukt litt tid på denna åbbår'n en 10 års tid, og jeg har hatt de beste turene når det har regnet/vært torden i lufta ??!! Dette var i gode gamle dager når den fantes selvfølgelig. Uansett er jeg usikker på om langvarig høytrykk har betydning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sikkert vanntempen som er viktigst. det er lettere å komme seg ut hvis været er bra. jeg prøvde i morges. dødt som graven. intet å se eller kjenne. det er nok svært lite av den på de stedene jeg har fått den før. eller innerst i fjorden generelt. men de har jo tatt noen mot telemark og vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...