Gå til innhold

Fluefiskere eller bare søpplehuer? ...... finn en annen hobby for svarte!!!!!


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Til dere tre som var på andre siden av Kvarven 27.juli. Engangsgrillen vi så dere hive inn i skogen ligger der fortsatt og kan hentes på samme sted. Den bar forøvrig preg av at pappen rundt hadde et svidd hull og det gode sjanser for at den ikke var helt kald da dere hivde den inn i skauen på en meget tørr dag.

Dere skal være jævlig glade for at dere ikke lagde en skogbrann i samme slengen.

Jeg foreslår at dere holder dere langt unna elver, skog og mark da dere åpenbart ikke har skjønt bæra av hva det vil si å ferdes i naturen. Hvis vi ser det her en gang til kommer vi til å ta bilder å sende dem til oppsynet slik at dere aldri får sette en fot i Renaelva igjen.

Det er helt hårreisende at man klarer å frakte inn engangs griller og annet men ikke klarer å ta det med tilbake. Legg opp fluefiskekarrieren eller begynn å bruk hue!!!!!!!!!!!! Alternativet er å finne noe helt annet å gjøre!!!!!!

PS. Det er generellt mange fluefiskere som slenger fra seg søppel langs elva og åpenbart tror at øl bokser og lignende er nedbrytbart og bare vil forsvinne med tiden. Det ser til tider ut som en søpplehaug langs Renaelva.

Alle som gjør sånt bør utestenges fra elva og naturen og kan heller sette seg på kafé og drikke kaffelatte eller gå rundt i storbyen å se på gammal murstein. I naturen hører dere overhode ikke hjemme!!!!!!!!

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER igjenlagt søppel, er det værste jeg ser i skog og mark. Det er rett og slett dårlig folkeskikk og mangel på respekt for naturen som er har skyld i dette. Skjønner veldig godt at du blir sint og frustrert, Terje. Alt annet ville vært rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eingangsgrill, 50 m sene, ølbokser mm høyre ikkje til langs elva, slike folk burde vore ganna herifrå til h......., har plukka opp for mykje søppel langs vatn og vassdrag, håper dei les dette og at dei, til tross for utilstrekkeleg mental kapasitet, tek litt lærdom av det  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är för jävligt och ännu mer jävligare blir det när det är så torrt ute i markerna som det är just >:(

det finns tyvärr idioter till allt! såna som skräpar ner och tänderen öppen eld på torr backe helt vansinnigt i min värld

med så lite regn som kommit i sommar...

men tyvärr så kommer natursvineriet att fortsätta bara å hoppas för dom själva att dom inte stöter på mej!!

för då veti fan!!

// Tobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi liker å klappe oss sjæl på skuldra, og utbasunere at "Åååå, vi fluefiskere altså! Vi er så jævla bra atte. Praktisk talt miljøforkjempere på linje med Hauge, vøttø!"

Newsflash: Næææhei!

Når jeg trasker langs favorittelvene mine, er det i overkant mye fortomsruller innimellom sneiper, snusposer og flattråkka ølbokser. Jeg ser færre og færre tomme sluk-greier.

Hvor de tomme markboksene har blitt av aner jeg ikke.

Om noen var så uheldig å være langs Vangrøfta etter den jæmdrans filmen kom, så veit dere hva jeg prater om...

Nå vil jeg nok høres ut som en skinnhellig tosk, men jeg samler stadig sammen søppel etter dere.

Sist tur ble det tre poser.

Og jeg vet at det er fluefiskere.

Skam dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Går litt OT i tråden. Sist tur opp for en drøy uke siden var jeg raskt til hengebrua og oppdaget at de som campet nærmest brua satt igjen fluestangen oppe på hengebrua med fluen stripendes nede i elva. det var like før jeg hivet stangen i vannet. Spurte gutta om det var dems stang, det var det. fortalte at fiske fra brua ikke var lov. Så også at de hadde med seg to haspelstenger og informerte om at de satt midt i en fluefiskesone og ba dem respektere det. Virket som at de hadde null koll på reglene. Var der ikke lenge nok for å følge med men kan bare håpe at de respekterte satte regler. Informerte om det nede hos Lars på Rena Fiskecamp som skulle informere videre. Sorry for OT Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Unknown User

Når vi snakker om søppelhuer, eller da bare idioter etter mitt syn. Har sett denne henge og slenge de to siste turene i Rena. Den henger rett ved elven. Tenker at den har hengt der hele sommeren. Vem gidder? Føles det bra ut når dere åker hjem og sitter der i bilen?

9608385891_9ff89c28fe_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir rett og slett forbanna når man vandrer langst elva til tider. Det søplegreiene har tatt helt av de siste åra, og spesielt i år har jeg banna mye over plastikk, ølbokser og generell dritt som ikke har noe i naturen å gjøre. Hva feiler det folk? Det kombinert med alt for mye aktivt tjuvfiske, fylle-leirer, folk som driter i regler og minstemål, og ikke minst mengden av oppankra og patruljerende kajakker begynner virkelig å gi meg en ekkel bismak... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja og dissa idiotene som har vadet uti elva.....

Den skjønte jeg ikke denne sammenhengen. Kunne du til en forandring utdype litt nærmere?

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han irriterer seg over oppankrede og patrulerende kajakker og jeg over utvadede

Hørtes kanskje i overkant hissig ut i forrige innlegg, men står fortsatt for det jeg sa :) Enkelte plasser, oftest i øvre deler, blir det for mye press, og jeg tenker spesielt da på fiskebestanden og de stakkara som skulle være så uheldige å dag etter dag velge å la seg friste av ting på overflata. Kunne nesten tenkt meg en ny regel i Søndre Rena - "alt fiske fra båt forbudt"  :rolleyes:

Fisker man med flue i elva, så er det ikke til å unngå og tråkke uti en gang innimellom, men jeg opplever heldigvis ikke så mange som er skikkelig utvada... Kan jeg spørre hvorfor du er så irritert over utvada og hvor det er verst? Er det fordi du fisker med spinn-utrustning som feks mark og wobbler? Fra båt/kajakk?

Olav Haug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å snakke til disse dere ser kaster søppel? jeg var i rena i helga som var. fantastiske klekkinger på kvelden foresten! jeg var ved slaktern på lørdagen. fant folk som la søppla rett fra seg der de satt. jeg konfronterte den unge herre mannen med at jeg lar deg ikke dra før du tar med deg søppla. la også til at du kan få så mye jantelov i huet du bare vil, men søpla tar du med deg! med en stor geip og et tragisk bandeord så gikk fyren tilbake og tok med seg søpla! nå er jeg høy og mørk (KJEMPE SKUMMEL), men trur de fleste fatter vett i huet hvis du tar dem i fersk gjerning og er ekstremt streng! litt som i gamle dager. la dem smake pisken  ;D

legger ved et hyggelig bilde fra rena, lørdagen som var  :D

post-2215-13949896483385_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Ja du ser skummel ut. Problemet er vel ofte at man ikke ser folk la søppel ligge igjen og gå rundt og konfrontere en hver mann kan virke i overkant hissig. Men som du sier, ser jeg noen så er jeg ikke sein med å strekke litt på meg og gi dem en klar melding.

Gratulerer med pen fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det ikke ofte jeg tar dem på fersken heller. Men om dere gjør det så ha ihvertfall baller nok til å konfrontere dem! I mellomtiden har jeg selv ingen problemer å rydde litt søppel på "god plassene" mine.. Og jeg oppfordrer alle dere andre som legger ut hvor fæle vi mennesker er om å gjøre det samme. Viker som det er ryddige folk som komenterer her så hvis vi alle tar litt vær gang så blir det ikke mye igjen. Ihvertfall frem til det kommer en direkte løsning på dette, så ser jeg ingen annen utvei. Har alltid med minst 1 pose søppel som ikke er mitt fra vær eneste tur i rena. Men viktig å få dette ut i lyset Terje! Bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT i fht saken her, men Norge og Sverige burde kjøre ett samarbeid på bokser og flaskepant. Mye av søpla jeg ser langs vann og strand er ofte bokser av utenlandsk opprinnelse. Tenkt hvor mange tonn svenske brus og ølbokser som da kanskje hadde kunnet resirkuleres til noe nyttig istedenfor. Sier ikke at utlendinger søpler mer, er vel flere norske som drar meg seg bokser fra andre siden av grensa enn svenske. Det er bare så lett å sette svenskene i Rena i bås, for det er så mange av dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om søppelhuer, eller da bare idioter etter mitt syn. Har sett denne henge og slenge de to siste turene i Rena. Den henger rett ved elven. Tenker at den har hengt der hele sommeren. Vem gidder? Føles det bra ut når dere åker hjem og sitter der i bilen?

9608385891_9ff89c28fe_c.jpg

og sist jeg var der hang det øl bokser på den dritten... Ligger vel stort sett ølbokser på hele hengebrustrekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Litt OT i fht saken her, men Norge og Sverige burde kjøre ett samarbeid på bokser og flaskepant. Mye av søpla jeg ser langs vann og strand er ofte bokser av utenlandsk opprinnelse. Tenkt hvor mange tonn svenske brus og ølbokser som da kanskje hadde kunnet resirkuleres til noe nyttig istedenfor. Sier ikke at utlendinger søpler mer, er vel flere norske som drar meg seg bokser fra andre siden av grensa enn svenske. Det er bare så lett å sette svenskene i Rena i bås, for det er så mange av dem der.

Meget godt forslag.

Det hang burker i det da også Robin. Bare at det ikke var noe vind som løfte duken der burkene hang da jeg tok bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...