Gå til innhold

Klump


Tom Aage Aarnes

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk. Laksen har ankommet i min lokale elv, og jeg har lyst til å kjøpe en skyteklump. Har til nå kun fisket med helliner ala GPX, Coastal o.l. Elva er grunn, med noen dypere høler og 10- 30 meter bred. Mye vegetasjon og vanskelig å komme til. Har derfor lurt litt på å kjøpe en skyteklump som ikke synker altfor raskt, men som kan suppleres med polyleader i ulik densitet. Noen som har tips til hva jeg bør gå for? Fordel om klumpen ikke plasker altfor mye, og har løkkesystem <<l PS! Stanga den skal på er ei tredelt LPXe 9,6 #7. Svar mottas med takknemmelighet da jeg er HELT ubevandret i klumpverdenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å anbefale klumper for andre da det er så mange parametre som spiller inn. Men siden elva har mye vegitasjon og det er vanskelig å komme til, ville jeg droppet de lengste klumpene. Stanga er en kraftig sjuerstang.

Jeg ville forsøk å finne en klump på ca 10 meter og på +/- 19 gram i intermediate eller fast intermediat/synk I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Flot/Hover/Synk 1 Compact klump fra Guideline mye i år og jeg kan gå god for denne. Har gått med en LPXe 1008. Riktignok veier klumpen 21 gram i 7/8 og det kan kanskje virke tungt, men det er en såpass kort klump at den er overraskende lett å håndtere.

Lader stanga lett og mtp vegetasjon rundt elva osv, så tror jeg det er et godt valg.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...