Gå til innhold

GL Reaction


Jiggy

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser nfisk har tilbud på GL Reaction nå.

Det kribler litt i bestille fingern.

Jeg har en GL EXP4 som jeg bruker å er fornøyd med.

Har også en Lpxe som jeg ikke ble komfortabel med. Men lenge siden jeg har brukt den nå. Den har heller ikke fightingbutt eller fullwells håndtak.

Begge i klasse 6.

Hvis jeg bestiller denne stanga i enten 6 eller 7.

Vil jeg få en aha opplevelse på noe vis?

Vil kastelengden øke?

Fisker 100% i sjø så alle meter ekstra er gull:)

Er det stor forskjell på klasse 6 vs 7?

Ser fullwells er fra klasse 7 men fightingbutt på både 6 og 7.

Hva med Lpxe RS V2 vs Reaction i samme klasse. f,eks 7.

Jiggy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok fornøyd med den stanga, har testet reaction stenger og det e kanonstenger.... :)

kurt

Godt å høre:)

Bestillte klasse 7.

Blir testing av snører idag tror jeg.

Mest spent på om mitt ridge clear delta FI 6/7# passer stanga eller om det blir for lett???

Mitt Forty plus extreme distance FI 6# har jeg lest er så tungt at det mest sansynlig blir ok. (har samme intrykk selv)

Mine andre 2 forty plus 6# er i synk3 og synk5. Disse blir sansynligvis for lette for stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte Reaction. Gledings.

Noen som vil anbefale meg ny snelle?

Sett litt på Ross reels, Lamson Guru, Haze V2, Quadra.

Hvor stor snelle bør jeg ha på syver stang? Er mye å velge mellom.

Blir Quadra 7-9 for stor/tung for stang?

Har selv en Litespeed 3.5 på en Redington CPX 9' #7.

Skulle jeg kjøpt samme snellemodell igjen ville jeg valgt 3.0 utgaven.

Litespeed er relativt lett i forhold til andre. Tok vekk det siste for å unngå angrep av forummedlemmer med andre snellepreferanser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny stang Jiggy.

Alle disse snelle kommer til å gå fint på #7 stang. Spørsmålet er om du liker å ha en lett eller tung snelle. For min egen del blir det et spørsmål om balanse i oppsettet. Mange som fisker i sjø bruker jo relativt tunge liner, eller korte klumper, og personlig  liker jeg å ha noe tungt i bunnen av stanga som en motpol. På denne måten sføler jeg at jeg har et "balansert" oppsett, og blir mindre sliten av det. Til syvende og sist styres det hele av preferanser, og du må prøve deg frem litt :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny stang Jiggy.

Alle disse snelle kommer til å gå fint på #7 stang. Spørsmålet er om du liker å ha en lett eller tung snelle. For min egen del blir det et spørsmål om balanse i oppsettet. Mange som fisker i sjø bruker jo relativt tunge liner, eller korte klumper, og personlig  liker jeg å ha noe tungt i bunnen av stanga som en motpol. På denne måten sføler jeg at jeg har et "balansert" oppsett, og blir mindre sliten av det. Til syvende og sist styres det hele av preferanser, og du må prøve deg frem litt :)

Lykke til.

Høres fornuftig ut.

Er ikke krise med ny snelle ennå. Funker greit den jeg har til å holde lina på plass;)

Men man vet jo aldri når man event får bruk for brems:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryker på en selv jiggy ...mmm klasse 7 skulle vært flott

Hadde en hyggelig samtale med Svein på Nordisk ...kan ikke vente <<l

Er ikke noe å si på stanga men jeg hadde ikke riktige liner til den når jeg testet.

Har byttet meg til en jeg tror blir bedre så er spent på resultatet.

Blir nok også å kjøpe et SA Mastery Stremaer Express Clear Tip 250 grain eller SA Mastery Streamer Express.

Når det gjelder klasse 7 er jeg usikker på om det er nødvendig med så grovt utstyr i oslofjorden.

Har bare fisket med 6 før. Men nå er den kjøpt i 7 så er pent nødt til å venne meg til det:) Grunnen til jeg gikk opp en klasse var for å få denget ut større fluer som teppesild, tunge clousere å store jiggys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun Loop sine Evotec snører #7, samt optistream som også er knall på denne stangen!

Men det var en ting som skuffet stort, eller kan egentlig ikke si jeg er overrasket men.......helv..dette er LANGT i fra Sage utførelse.... kunne igrunn like godt vært Scierra sine...jeg forventer bra finish på en stang til 6000kr eller er jeg på viddene her????? :-X

Men stangen er gull ser en bort fra det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beskrives vel at den skal ha "stealth" egenskaper, derfor den matte gråfargen å ikke noe fancy.

Beskrivelse av stang:

Vi er privilegerte som kan bruke en av verdens aller beste og mest avanserte stangfabrikker. I en Reaction stang finner du amerikansk stangbyggertradisjon og ypperlig håndverk sammen med Guidelines filosofi for hvordan en moderne fluestang skal bygges. Resultatet er en moderne og tidløs serie med et Stealth utseende. Bak den subtile forkledningen finner du komponenter av absolutt ypperste kvalitet.

Med andre ord har de ikke lagt vekt på uviktige ting som utseende;)

Akkurat det kan jeg leve med så lenge stanga leverer den den lover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte akkurat bil til mange tusen selvfølgelig betyr utsjåande noe :-*

Jeg har alle min Sage stenger i enden av sengen min de er deilige å fiske med,kaste,kose

Stealth? vel for meg betyr det å spare penger for de som produserer disse stengene

for meg? en kjedelig finish.... uansett stangen er god den men bare litt skuffet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mitt 7/8 snøre passet veldig bra.

Noen som vet hvorfor produsentene merker linene sine sånn?

6/7 ble veldig lett etter min smak. Ble mange blindkast å fikk ikke spent stanga.

Har kjøpt en 250 grain Line. 250 grain er 16,2 gram. Den skal jeg teste i helga.

Har også en stang som er merket 5/6. Den funket suverent med 6/7 line. Eneste jeg har prøvd. Men tipper en femmer Line ikke vil passe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de nokk for å vise at det er en halv klasse tyngre.

Håper du poster tilbakemelding her når du har fått prøvd komboen skikkelig ut Jiggy

Tipper at 16gram er spot on på denne stangen....

Det står på Guideline sine sider at den er  " Fast " men foreksempel Lpxe serien er mye stivere enn denne i toppen

samt de tåler klasse under/over mye bedre enn REACTION gjør, men et 16grams snøre fra Loop kommer i posten så

da skal vi teste det skikkelig ut..time will show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk testet lina idag. Det passet perfekt. Sinnsyke kasteegenskaper i den lina å slår flua over så det suste. Ble faktisk pisket i ansiktet en gang av Lina som lå i kurven før lina smalt i stanga. Hehe. Men det viklet å knøt seg i linekurven så jeg holdt på bli sprø. Håper jeg ikke må strekke det på hver fisketur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet lina idag. Det passet perfekt. Sinnsyke kasteegenskaper i den lina å slår flua over så det suste. Ble faktisk pisket i ansiktet en gang av Lina som lå i kurven før lina smalt i stanga. Hehe. Men det viklet å knøt seg i linekurven så jeg holdt på bli sprø. Håper jeg ikke må strekke det på hve

Braline ved varmt vann, utrolige skyteegenskaper. Fullstendig ubrukelig ved lavere temperaturer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...