Gå til innhold

Snørevalg Winston BIIt 905


fluedengern

Anbefalte innlegg

Hallois. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle benytte meg av ekspertisen her inne. Har byttet til meg en BIIt 5er og lurer på folks erfaring med liner til denne. Er ikke overbegeistret for veldig lange klumper til fisket mitt, og tenkte kanskje jeg skulle teste en Eikre Evolo WF. Fyr løs med forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stanga men en BIIt 904 .

Vet ikke klumpvekten på EVOLO så da blir mitt forslag: Prøv stanga med både # 4 og 5 før du kjøper!

Hva slags line bruker du på 4ern din da?

Har fisket med en Airflo SSS på samtlige av stengene mine de siste to sesongene, og den lina har funket på ALT av stenger. Dog flyter den ikke veldig bra, og jeg er sugen på å forsøke noe nytt. EVOLO, RIO Perception og de nye Airflo-linene står høyt på lista. Eller hva med LOOP-liner? Har ikke testet ei LOOP-line på minst 12 år.

Jørn, jeg skal nok gi lyd fra meg. Hva har du av femmerliner liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle benytte meg av ekspertisen her inne. Har byttet til meg en BIIt 5er og lurer på folks erfaring med liner til denne. Er ikke overbegeistret for veldig lange klumper til fisket mitt, og tenkte kanskje jeg skulle teste en Eikre Evolo WF. Fyr løs med forslag!

Til min 905 b2t så synes jeg Airflo RidgeLine # 5 er helt nydelig. Favoritten foran SA Trout #5. Men sikkert veldig mye annet bra som jeg ikke har testet....

/cato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle benytte meg av ekspertisen her inne. Har byttet til meg en BIIt 5er og lurer på folks erfaring med liner til denne. Er ikke overbegeistret for veldig lange klumper til fisket mitt, og tenkte kanskje jeg skulle teste en Eikre Evolo WF. Fyr løs med forslag!

Til min 905 b2t så synes jeg Airflo RidgeLine # 5 er helt nydelig. Favoritten foran SA Trout #5. Men sikkert veldig mye annet bra som jeg ikke har testet....

/cato

Airflo SSS er også en ridgeline, og den har passet meget bra til mine andre stenger. Er imidlertid sugen på å teste noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt upresis på hvilket Airflo jeg bruker. Kjøpte det for tre år siden, og mener det het noe så enkelt som Airflo Ridgeline Tactical. Lys brun/lys oliven hele veien. Dette snøret har holdt usedvanlig godt, men det virker som det er nye snøreserie fra Airflo nå, så mulig neste innkjøp blir en Airflo Super-Dri Elite...

Lykke til med valget.

/cato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stanga men en BIIt 904 .

Vet ikke klumpvekten på EVOLO så da blir mitt forslag: Prøv stanga med både # 4 og 5 før du kjøper!

Hva slags line bruker du på 4ern din da?

# 4: RIO Selective Trout II, GL Presentation - Experience - High Water og # 3: RIO Selective Trout og EVOLO LB, har jeg har prøvd på stanga.

Fra land liker jeg # 3 RIO, men best er EVOLO LB. Den lader stanga bra på korte lengder + bra skyt. Har ikke prøvd EVOLO LB fra flytering. Fra flytering benytter jeg GL Presentation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...