Gå til innhold

Beste fluebindersett?


olaf

Anbefalte innlegg

Takker for tipset, men ser for meg at dette kanskje blir veldig dyrt hvis det kjøpt løst hos Bergen Aktiv?

Godt mulig jeg tar helt feil, men skal ta en titt ihvertfall :)

Hvor mye er dyrt ?

Og Arild is in town,og Jonny og,har peiling de gutta.så ring eller send en pm. ;)

Edit: Du kan jo begynne her :

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=17583.0

Det er under halv pris på krok,både TMC 100 og 112y er gode basic kroker i # 12, 14 og 16.(Obs,1/4 av prisen...!)

100 er en lett og langskaftet krok som er god å lære på,112y har bedre krokgap og egner seg bla. til buzzere. :)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan gikk dette? Ser det er forferdelig lenge siden du skrev dette nå.. Men ser ut til at det er Nordisk man skal høre med om man skal kjøpe pakke?

Tenker selv å kjøpe en pakke en av dagene.. Kommer nok kun til å binde tørt, klekkere/pupper, og muligens litt nymfer/buzzere.

Bindesettene fra Nordiske går for å være de beste begynnersettene som er der ute. Nettopp fordi de tilpasser settet etter hva du skal binde. Bare å gi en kort beskrivelse så plukker de løst fra hyllene og gjør nettopp denne jobben som Staffan her nevner. Ring dem gjerne  før du bestiller dersom du er usikker. Skal se du får god service :) Alternativet er selvsagt å få bekjente til å gjøre den samme jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange gode innspill her :)

Får høre med jonny en av dagene som kommer gjerne.

Tror det blir bundet mye mygg/pupper og klekkere tenker eg.

Så trengs vel ikke den store handlelisten i første omgang.

Så blir det vel kjøpt inn til div andre mønstre etterhvert.

De krokene du nevner Willy, er ikke de litt store for vestlandet? Bruker selv mye smått tenker jeg på..

Takker for god hjelp folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,buzzere kan du jo binde med tråd på krok,ferdig med det......... :)

Er vel de mest andvendte størrelsene samme hvor du fisker,men feks # 18 i TMC 100 får veldig lite krokgap,og 112y blir litt kort som begynnerkrok,men for all del.........

Når det gjelder krokkjøp som her på nettet,så tror jeg at de 25 stk. eskene vi får slengt etter oss idag,er kun lagd for å øke prisen/fortjenesten.Dette har ikke vært så lenge,og jeg handler gjerne på nettet hvis jeg kan få mer enn 25 krok i esken !

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som leste litt feil i sted.. Trodde det kun var 8-10 og 12.. Men feks denne klekkeren (http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=55:jk-myggklekker&catid=38:fjaermygg&Itemid=61)

Hvilken type krok bør benyttes til det?

Dette er en klekker jeg har fått mye fisk på!! (Alle og en bundet av Jonny) :)

Men syns de har vært litt store til tider. (aner ikke str.. men muligens ca 12..)

Gleder meg til å komme i gang med å binde selv!!

Pluss jeg har noe å bedrive i vinter når jeg går rundt og piner meg selv med å lese og se på bilder inne på forumet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonflue det,og Jonny binder noen veldig bra utgaver.

Rune skriver det her :Krok: Liten og lett caddis krok, tiemco 2487, 2488. Str. 14-22. ikke'no hokus pokus

Tror de sto på lista og,ihvertfall 2487,og husk det er lettere å få det til på litt større krok(12-14).

Så får vi ta diskusjonen på hvordan andre fluer skal se ut etterhvert.........

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler settet til Nordisk da dette er ei kasse med produkter tatt fra egene hyller i butikken , og ikkenoe som de kjøper inn separat , dermed skreddersys settene etter hva du vil binde , og overskudd som ikke blir brukt fremover vil vre helt minimale.

tror ikke jeg har kommet over en bedre løsning enn dette hittil.....

og regner man hyllepriser på matrialene , er nok dette settet one of a kind for nybegynnern , både kvalitetsmessig og hvior mye man får for pengene sine....

stikka som følger med er ikke all verden , men som flere sider , den holder så lenge at du ser om du blir hekta eller ei.

blir du hekta , anbefaler jeg enten regal eller Dynaking stikke , flotte saker begge deler.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testet settet, men basert på hva det inneholder så er det vel på linje med de fleste andre begynnersett: Noen nyttige ting, men fryktelig mye kassefyll som bare samler støv. Ville bestilt settet fra nfisk.no i stedet. Har enda til gode å høre en snev av misnøye med det settet de setter sammen  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...