Gå til innhold

Dilemma


Olav Haug

Anbefalte innlegg

Jaggu glemte jeg ikke at bilen(2008 Caddy) går automatisk i lås da jeg svimete kasta nøklene i setet, klaska igjen døra og fortsatte snøkostinga... En ekkel følelse skar i meg i det jeg så alt av lys blinke samtidig som jeg hørte det lett gjenkjennelige låseklikket fra alle dører pppirat

Er ikke medlem av NAF eller Viking. En annen vesentlig ting er at reservenøkkelen forhåpentligvis ligger i hanskerommet, for kåken har jeg allerede snudd på huet, og her er den iallfall ikke...

Hva gjør jeg, o store FFS-orakel? Ringer politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, V. Får ta en telefon til selskapet i mårra :)

Dryflyfool: Ja, man kan ringe politiets 02800(under kontorets åpningstider)og høre om dem har tid eller mulighet til å hjelpe deg. Veit om et par som har fått hjelp, og da helt gratis. Men heller en erfaren person fra NAF som gjør detta daglig, enn den nyansatte aspiranten hos Romerike politikammer  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knappen på innsiden av døra når du med metall-hanken på ei god, gammal ti-litersbøtte. Knappen har også gjerne ei lita grop som gjør det hele lettere. Sist jeg møtte egen, låst bil, var på hytta. Skulle følge noen ned til parkeringen, samt bekrefte at mine manglende nøkler satt i tenningen. Ble 20km på ski i mørket kontra peis og øl.

Øverst på døra tvinger du inn noe slik at du har nok rom til å leke med den tykke vaieren. Jeg splittet en vedkubbe, og spikket den til ;D

Fin-fin kveldshygge med test av tålamod og banneord. Forbipasserende kan være flaut

(jo, jeg har kun gjort dette på egen bil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også åpna egen bil ved hjelp av litt improvasjon og motivasjon i form av skrikende ettåring i baksetet, men jeg anbefaler ikke dette med mindre du har en gammel bil som er lett å åpne og som allerede har lakkskader nok til at et par nye ikke vises. Koster deg 500kr i egenandel. Ikke noe å lure på hvis du ikke er fullstendig raka fant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på at jeg ikke gjorde som deg turbo, men etter å ha fått med meg hver minste detalj mannen fra Falck gjorde, så blir det egen praksis om det skulle skje seinere...  ;)

Er også glad nøkkelen lå i setet, for ellers så hadde han ikke fått den opp, sa han... Var noe med at jeg hadde sånn blinkende alarmdiode på låsknappen i førerdøra? Var visst nok vanskelig å brekke fornuftig.

Det hele endte opp med en sum på 1200,-(egentlig 1700,-)fordi karen var kul å slo av en del på fullprisen. Jepp, måtte dekke det sjøl. Og det kun fordi jeg sto parkert hjemme hos meg sjøl? ? haha... Luringer as. Hadde jeg stått hos naboen hadde det vel vært greit, og jeg hadde kommet unna med egenandelen på 500 spenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...