Gå til innhold

Trådholder


Terje zulu

Anbefalte innlegg

  • 11 måneder senere...

Hallå!

Her kommer jeg med en stikk motsatt utfordring av overstående:

 

Jeg binder også mest med TMC sin keramiske trådholder og er fornøyd med denne til det meste av tråd.

Men på Sheer 14/0 spolene så gir ikke TMC-holderen nok motstand. Må holde igjen spolen når jeg strammer, ellers snurrer den.

Selv med ganske slakt trykk.

Bruker dere andre trådholdere for Sheer? En sånn med trykkjustering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 keramiske trådholdere fra Tmc. Begge er helt nye og lager mye knirkelyd og er tonge og dra ut tråd med. Er litt redd for og bøyge på armene. Solutions?:S

 

Før du setter på trådspolen, kan du dra trådholderen over nesen med en "fot" på hver side så du får litt fett på. Vet det høres rart ut, men funker bra:)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

c&f er det samme type som marc petitjean har med stramme wire ?

Tykkjer og det er meir behagle at spolen sitter fast men ikkje slek at eg må snu tråd holder vertikalt og trekke ut for og surre inn på kroken og repetere dette gjennom flua ;)  

Skal prøve og ta den på nesa no. prøvde ein trådspole igår som eg ikkje har prøvd før og den knirker grusomt og "strammheten" på trådholder er heilt grei :P  spolen er ikkje større en normalt er vel kansje åpning ? Litt talg feitt må vera ypperle ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for svar Nemis. Vet også at man stort sett anbefaler keramikk, men leste et sted at riktig behandlet stål kunne være vel så bra. Blir f. eks. ikke den samme varmeutviklingen. Så tenkte jeg at kanskje stål var veien å gå på et "high end" produkt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...