Gå til innhold

Håv- anbefalinger?


Vision

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg vurderer håven som kan brukes til å holde lina i ro når en kaster rundt livet og håve inn nydelige ørreter' date=' så den idag og virker som et lurt valg. Men venter med å høre om noen anbefaler den etter bruk i elv og sjø.[/quote']

 

Er det Backwinder-snørehåv du mener? Den har man rundt livet som snørekurv når man fisker. Har hurtigkobling som lett frigjør håven når du får fisk. Har hatt en sånn i to sesonger nå og er kjempefornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer håven som kan brukes til å holde lina i ro når en kaster rundt livet og håve inn nydelige ørreter' date=' så den idag og virker som et lurt valg. Men venter med å høre om noen anbefaler den etter bruk i elv og sjø.[/quote']

 

Er det Backwinder-snørehåv du mener? Den har man rundt livet som snørekurv når man fisker. Har hurtigkobling som lett frigjør håven når du får fisk. Har hatt en sånn i to sesonger nå og er kjempefornøyd :D

 

Jepp den - Etter jeg stod i flom stor elv ifjor sluttet jeg å "disse" "utstyrsfreeks" som skrøt av genialiteten til snørekurv. Men nå innser jeg at jeg må ha snørekurv eller snørehåv (2 i en er bra). noen linker eller butikker som fører denne ? (oslo)

 

Og finnes den som finmasket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er detta for noe greier a????

Har dere glemt den gode gamle trehåven av flott treverk vakkert satt sammen?

Synes det blir bortimot perverst å håve en pen ørret med noe av stål! Fysjameg ;)

Jeg klarte dessverre å ramle på min i fjor så den knakk :cry: Nå sikler jeg på en ny av vakkert Puertoricansk treverk = Cocobolo :D

 

Skulle jeg hatt stål så er denne kuul: http://www.abelreels.com/pages/nets.htm

 

Ser ut som det er så grovt nett på den McLean håven, har de ikke skikkelige C&R nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg har denne: http://www.mclean-angling.co.nz/webapps/site/4945/widgets/37668/info/gallery-view.html?info_id=34730

 

... og er meget fornøyd. Lett, nøyaktig vekt og fisken er sikkert glad for for de fine maskene. Lett å koble på og av jakka også. Måtte kjøpe en til bruttern så vi ikke operer med to forskjellige vekter når vi krangler om hvem som får størst... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning
Jeg har denne: http://www.mclean-angling.co.nz/webapps/site/4945/widgets/37668/info/gallery-view.html?info_id=34730

 

... og er meget fornøyd. Lett' date=' nøyaktig vekt og fisken er sikkert glad for for de fine maskene. Lett å koble på og av jakka også. Måtte kjøpe en til bruttern så vi ikke operer med to forskjellige vekter når vi krangler om hvem som får størst... hehe.[/quote']

 

 

Er det nokon som selger den her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er detta for noe greier a????

Har dere glemt den gode gamle trehåven av flott treverk vakkert satt sammen?

Synes det blir bortimot perverst å håve en pen ørret med noe av stål! Fysjameg ;)

Jeg klarte dessverre å ramle på min i fjor så den knakk :cry: Nå sikler jeg på en ny av vakkert Puertoricansk treverk = Cocobolo :D

 

Skulle jeg hatt stål så er denne kuul: http://www.abelreels.com/pages/nets.htm

 

Ser ut som det er så grovt nett på den McLean håven' date=' har de ikke skikkelige C&R nett?[/quote']

 

Enig :eek:

Treverk er det klasse over. Jeg har en Brodin med nyyyyydelig tre/finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nicolaj brekke,

Tre er for jenter... Stål er for mannfolk!

 

Meget bra video forresten Rune. Fin start på dagen!!! Hehehe

Grrrrr! Tre er for feinscmekeren! Sett noen som har finere trehåver enn Brodin? Må ha meg en ny jålete håv. Men vil se litt nøye etter om det ikke er en som er "fetere"..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Går og lurer på den håven som Nicolaj viser til, men det er dette med tre da.

Finnes det ikkje håver med vekt som er laga av tre?

Har sett det ein plass, men eg kan bere ikje kome på kor det er.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er detta for noe greier a????

Har dere glemt den gode gamle trehåven av flott treverk vakkert satt sammen?

Synes det blir bortimot perverst å håve en pen ørret med noe av stål! Fysjameg ;)

Jeg klarte dessverre å ramle på min i fjor så den knakk :cry: Nå sikler jeg på en ny av vakkert Puertoricansk treverk = Cocobolo :D

 

Skulle jeg hatt stål så er denne kuul: http://www.abelreels.com/pages/nets.htm

 

Ser ut som det er så grovt nett på den McLean håven' date=' har de ikke skikkelige C&R nett?[/quote']

 

Enig :eek:

Treverk er det klasse over. Jeg har en Brodin med nyyyyydelig tre/finish

 

Klart det er stil over trehåver, det er stil over bambus stenger ogsp, men få som bruker det ;);)

 

Men snørehåven til Backwinder er helt genial, enkel å bruke, lett, små masker, flyter og kan brukes som snørekurv også + at man får plass til stoor fisk i de. Den er ganske dyp så den passer fint til både småørret og/eller smålaks ;)

 

Klart jeg har den inne på nettbutikken http://www.nordic-taiga.net/webshop2/catalog/product_info.php?cPath=36&products_id=402

 

Husk at jeg er forhandler men forsøker være objektiv når det gjelder utstyr. Men fortsatt ikke hørt noe negativt om denne håven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Man drasser vel ikkje med seg den "kørja" der når man skal fiske ørret? 8)

for store mosker, for stor håv,,,,,,,,,,,ja rett og slett for stor til min smak.

(men det er min smak :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ja her var det uenigheter. Som sagt så har jeg ikke peiling på håver, men har fått nok av info til å ta en vurdering på hva jeg skal kjøpe, tror jeg da.. :) Må nok si meg enig i at trehåv er nok det mest estetiske, og hvis jeg får tak i en så kjøper jeg nok det. Eller kanskje jeg skal lage meg en? Hmm.. det var noe å tenke på. Men det har jeg alltid lurt på, hva slags "kroksystem" henger bak på ryggen som gjør det lett å ta den ned og henge den på plass igjen? Noe som følger med håven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backwinder håven er helt grei. Har denne selv og syns den egner seg spesielt godt til sjøørret/lyr fiske i sjøen siden den tackler stooor fisk laugh.png' alt=':lol:'> og er en brukbar snørekurv. bruker den også når jeg vader i diverse siv (hender at div blomster som løvetann/kløver kan være uffattelig plagsomme også...) etter brunørreten, men her er det snørekurv delen som passer best. håven er litt i dypeste laget til å fungere perfekt som en fang og slipp håv etter min mening...

 

Estetisk så er det vel ikke noen særlig tvil om at en trehåv er finest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...