Gå til innhold

Murphy`s law.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Tror venstrehånda mistet taket i lina under dobbelttrekket..

Det er flere en en gang jeg har opplevd det Gary,men det er ikke det som skjer her.

Det er en vesentlig ting det du sier,og et godt poeng,men når man ser på klippet så virker

det unaturlig,og lite troverdig at jeg da skulle følge på med trekkhånda,og i tillegg oppnå den slakken/hengekøya på snøret mellom trekkhånda og den første stangringen?

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det veldig ut som om lina legger seg under to eller tre av fingrene som holder stanga når stanga har driftet ferdig!

Takk for input Sondrefly. :)

Selv ville jeg ikke satt noen penger på at årsaken er at lina "legger seg under to eller tre av fingrene som holder stanga".

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at selv at det er svært lite sannsynlighet for dette, men etter studering (på mobilen riktignok) løftes linen rett opp igjen med venstre hånd uten inntrykk av at det har befunnet seg rundt stangen eller snellen :) sånn jeg ser det, om det med line under hånd ikke stemmer, er at linen hekter seg fast eller lignende utenfor bildet!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det hadde egentlig vært interessant å vite hvorfor jeg vrir?

Det første jeg tenker på er at jeg ikke konsentrerer meg om hvor viktig det er å føre

stangtuppen i en rett bane i kastet.

Jeg står bare å kaster frem og tilbake og tar ikke hensyn til,eller tenker over stangtuppens bane.

Amatør,amatør så det holder,og jeg er rett og slett flau.

Men det er lærerikt å drite seg ut.

En WF line og 23-24m utenfor tar i allfall rotta på meg hvis jeg ikke konsenterer  meg

om hvor stangtuppen min er hen?

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde egentlig vært interessant å vite hvorfor jeg vrir?

Det første jeg tenker på er at jeg ikke konsentrerer meg om hvor viktig det er å føre

stangtuppen i en rett bane i kastet.

Jeg står bare å kaster frem og tilbake og tar ikke hensyn til,eller tenker over stangtuppens bane.

Amatør,amatør så det holder,og jeg er rett og slett flau.

Men det er lærerikt å drite seg ut.

En WF line og 23-24m utenfor tar i allfall rotta på meg hvis jeg ikke konsenterer  meg

om hvor stangtuppen min er hen?

 

Tom.

Det man lærer mest av, og blir god av i fluekasting er nettopp feilene!

Og det er svært viktig å straks rette feilene, ellers blir de permanente.

Et ordtak som gjelder all læring er: Training makes NOT perfect, but PERMANENT!

Så dersom feilene innlæres blir de jævlig vanskelig og hanskes med eller kvitte seg med... :)  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

hallais tom. Dette ligna veldig på noe jeg slet med innimellom forrige vinter under trening med langklumper. dette var en problem som bare dukket opp en kort periode før det ble borte, så jeg ble aldri å fundere spessielt over hva som egentlig skjedde. Men det ligna bekymringsverdig mye på det kastet ditt der. Mister helt energien i kastet, og det skyter null cm og kollapser. 
Vil gjerne høre hva du mener skjer? og hva kan årsaken være? 
Som sakt en kort periode hadde jeg enkelte slike kast, og jeg skjønte vell ikke helt hva som var greia.  selv antok jeg at det var stanga som "kollapset", iogmed at det var på kast med maks power. (viste seg at jeg hadde "slitt" ut den stanga faktisk ila vintern) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå på deg Ørjan.

Sorry for ikke å ha sett innlegget ditt før nå.

Lina jeg bruker er et Vision ED snøre av den gamle versjonen.

(Som etter min mening er et av de aller beste snørene jeg har kastet med.)

Det litt spessielle med dette snøret er at på tross av klumplengde og diameter

på skytesnøret,så er det foholdsvis lett å holde mye snøre utenfor.

Feilen jeg gjør her er at jeg slutter å konsentrere meg,jeg setter ikke nok fart på

oversnøret i bakslengen,og i tillegg så vrir jeg.

Snørelengden utenfor er ikke enorm,men lang nok til at jeg går rett i fella.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...