Jump to content

Fiskonbäcken i Nord-Sverige - anyone?

André_Brµn
 Share

Recommended Posts

Hej André,

Fiskecentrum Saxnäs arrangerer turer til Fiskonbäcken:

De kan sikkert tipse om fisket der - og det er måske dem som arrangerer turen du er inviteret til (?)

Jeg har ikke fisket Fiskonbäcken, men andre elve i området og sidste uke i juni kan du forvente klækninger af flere døgnfluer - specielt Fjällåsländan (Baetis subalpinus), men også Heptagenia + der er vanligvis fart på visse vårlfluer (str. 10-12 lysbrun).
Dette gælder da mere generelt for området, siden jeg ikke har fisket hvor du skal.

Skitt fiske

Jesper fra København, som i år ikke skal på fjeldet (suk!)

PS: din PM-boks er fuld og man får besked om at du ikke kan modtage meldinger

Det er en veldig fin liten elv, med muligheter for stor fisk. Blir helt sikkert knall

Er ikke akkurat så veldig langt å gå, så hovedgrunnen til at det er helikoptertransport inn dit er nok at eneste muligheten for å få fisket der er å kjøpe en pakke hos Saxnäs fishing, som disponerer fisket i elva eksklusivt.

Ok, tusen takk for info, Håvard 

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Jeg får hele turen som en gjentjeneste fra en svensk journalist og fluefisker jeg hjalp med en artikkel tidligere (betaler seg ofte 10-dobbelt tilbake å være snill, plutselig får man en overraskelse 

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Uansett - et par dager før det skal jeg opp til Rena og feire bursdagen til min gode venn Terje 

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />