Gå til innhold

Nytt stativ i hus - Gitzo GT 2532 Mountaineer


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Jepp :)  Jeg har fått det nye Gitzo-stativet mitt - Gitzo GT2532 Mountaineer  :) For en ikke-fotograf, er det sikkert like intet-sigende som at en slukfisker hører at en fluefisker har fått drømme-fluestanga i klasse 5, men sånn er det nå  :) Og du kjenner igjen hvor moro det er for en fluefisker å ha drømmestanga mellom henda?   :) Akkurat sånn føles dette. 

 

Gitzo GT2532 Mountaineer - råere får man det ikke til aktivt fjellbruk, give and take når det gjelder stabilitet vs vekt-ratio, kanskje. 

 

Jeg brakk mitt forrige Gitzo GT2531 i Bosnia, og jeg brukte det ikke engang til minerydding. Som fotograf som innbiller meg at jeg har sans for stabilitet og detaljer gleder det meg stort. Så da monterer jeg det nye 7000.- kroners stativet på mitt kjære gode RRS BH-40 kulehode, med en RRS-Plate for D4, og er good to go  :) Det kuleste er at det ikke ser noe bra eller dyrt ut, men helt vanlig egentlig  :)

 

14487241101_3102dedf5e_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,67 kg. Litt tyngre enn den forrige - GT2531 - i utgangspunktet, men har de endelig laget den slik at midtsøylen kan fjernes på "felttur" (kommer til å være av unntatt når jeg tar macrobilder til artikler i blad, føler jeg  :) ) Så den reelle vekten uten midtsøyle har jeg ikke peiling på. 2-4 hundre gr under et sted på denne GT2532. 

 

Sitter her akkurat nå, og sjekker ut/blir kjent med stativet. Har fjernet midtsøylen :D  Pakker Simms-baggen. Smører snører, lader batterier. Midt på natta :-) Godt å være dedikert fluefisker :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, litt leketøy :) , men det betaler seg jo også da  :)

Jupp gjør det:)

Har du sett på slike løsninger også? http://interfoto.no/nettbutikk/stativer/Manfrotto/tilbehør/Manfrotto-Arm-143A-MagicArm-m-brakett-Leddet-tilbehørsarm-med-kamerabrakett-682299-p0000024403

Man får kjøpt litt divere feste løsninger sånn man kan sette den fast i greinene på trær eller lignende. Helt genialt om man ønsker andre kamera vinkler enn det man får til med vanlig stativ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...