Gå til innhold

Hvilken kode knakk jeg?


Anbefalte innlegg

Har nettopp kommet hjem fra en tur i fjellet/skogbeltet, ca. 800 meter. Siste kvelden var det relativt høy vakaktivitet med kraftige "plaskevak". På vannet stripa/skøyta det insekter, tenkte dette var mygg og at det var disse fisken tok, prøvde og finne flue som ligna og imiterte bevegelsene på disse insektene, men ingen respons. Etter utallige flue og teknikk bytter og fortsatt ingen respons konkluderte jeg med at det kanskje var ett tidligere stadie av de insektene jeg kunne se på vannflata fisken var interessert i og leita meg frem i boksen til ei flue som fortsatt hadde samme karakter som insektene på vannet, men litt mindre og som lå litt "tyngre" i vannfilmen. Vet ikke hva flua heter, men den kan kanskje beskrives som en vårflue imitasjon uten vinger, altså flat overkropp. Den besto av ett stykke cdc som satt stramt over hele kroppen, undersiden var hvit uten at jeg det betydde noe, regner med det var avtrykket som var avgjørende. Uansett, første presentasjonen med denne flua ble bare liggende noen sekunder før den ble tatt med i ett ordentlig plaskevak, jeg fikk gjort tilslag og kjørt fisken noen meter før den slapp, men nå hadde jeg hvertfall knekt en kode!

Jeg er fortsatt usikker på hva det var som stripa på vannet, og nøyaktig hvilket stadie fisken tok de i. Jeg knakk i og for seg en kode, men vet bare ikke hvilken kode...

Noen som har en formening om hva jeg har vært ute for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...