Gå til innhold

Du sitter ved bredden av en elv...


Anbefalte innlegg

Det er 29. Juli. Du sitter ved bredden av en ny og for deg ukjent elv på indre østlandet og kjenner at du er takknemlig for at den lette sommerbrisen bidrar til at du ikke renner vekk. Det er varmt, men det hjelper ikke nevneverdig å gå i elva for avkjøling. Det er 18 grader der hvor det skal være 14 på denne tida. Du har gledet deg en lang vinter til å fiske nettop her hvor du sitter og skuer, men ingenting skjer. Noen få mygg danser over vannet, en og annen Sulphurea seiler nedover sammen med noen fler ignita. Fisken vaker sjelden, men ingen stabile vak.

Klokka er 11 og du er rådvill. Hvordan angriper du utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter meg og tar en kaffe og en røyk, og venter. Evt går en tur opp- eller nedstrøms før kaffen. Etter litt kaffe og litt venting, litt forsiktig sniking opp og ned langs elva, litt mer kaffe og venting, begynner det nok å vake litt mer stabilt skal du se. Hvis ikke skal du få en dag i mårå. Man setter, Gud forby ikke, jeg gjentar ikke på noe som ikke flyter!!!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter meg og tar en kaffe og en røyk, og venter. Evt går en tur opp- eller nedstrøms før kaffen. Etter litt kaffe og litt venting, litt forsiktig sniking opp og ned langs elva, litt mer kaffe og venting, begynner det nok å vake litt mer stabilt skal du se. Hvis ikke skal du få en dag i mårå. Man setter, Gud forby ikke, jeg gjentar ikke på noe som ikke flyter!!!

Nymfe....BØØØ!! ttongue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis klokka var elleve på formiddagen? Jeg ville tatt turen opp eller nedstrøms for litt rekognosering, venta og studert div liv og aktivitet på forskjellige plasser. Fortsetter dødskapen utover ettermiddagen, så ville jeg også begynt å gjøre meg klar til kveld og nattfiske i nærheten av djupere, mer strømrike partier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...