Gå til innhold

Hva slags kultur skal man ha på FFS?


Anbefalte innlegg

Hei Øyvind,

 

Jeg ønsker ikke å gjøre dette større enn det trenger å være. Dette var en reaksjon på et overtramp, og det er innenfor retningslinjene. Selv i fotball er det noe som heter direkte rødt kort. 

At det ikke står svart på hvitt at vi kan offentliggjøre en slik straff er ikke ensbetydende at vi ikke kan gjøre. Men betyr heller ikke at det er vanlig kotyme å gjøre dette og det er heller ikke tenkt i frmetiden.  Men etter en sommer hvor "nesten alt har vært lov", og communiyet selv ikke har klart å slokke slike branner måtte vi trå til.

 

OK jeg ser argumentet ditt men ser ikke at de har grunnlag i retningslinjene du refererer til. Hvilke retningslinjer er dette der det står at admin fritt/ etter eget forgodtbefinnende kan offentliggjøre sanksjonene? Er de kjent for alle her? Du sier at reaksjonsformen er innenfor retningslinjene. Men da lurer jeg altså på hvilke retningslinjer dette er, og om disse finnes (!) er tydelige nok på dette?

 

Videre startes en analogi med forballregler. Jeg visste ikke at disse også gjelder på forumet men legger til grunn at de ikke gjør det. Hvis jeg tar feil så lurer jeg på om det er andre sett av regler som også gjelder, og hvilke i så fall dette er? Her ser vi forøvrig hvordan analogier kan skape mer forvirring enn oppklaring.

 

Så til kjernen av saken, som jo stilles i headingen på tråden ("Hva slags kultur skal man ha på FFS"?): Jeg stiller meg 100% bak ditt og Grundes innspill - la det være sagt. Det er ytterst viktig at alle aktører i forumet har en god "kultur" for å kommunisere saklig, konstruktivt, positivt, tydelig og ikke minst inspirerende. Hvis man skal få til en slik "kultur" er det viktig at vi har helt klare retningslinjer både på oppførsel og relevante sanksjoner knyttet til uønsket oppførsel. Det skaper et sett av forventninger for alle som bør være kurante å forholde seg til.

 

Og nei: jeg ser ikke at vi er der ennå dessverre da jeg faktisk ikke forventet å få informasjon om at X var utestengt. Og heller ikke ønsker å få informasjon om dette. Så ad noe kronglete omveier er jeg kommet til at jeg er enig med Tom Syversen at det er irrelevant informasjon for meg om en person utestenges helt eller delvis. Det er ikke informasjon jeg trenger eller bør ha krav på.

 

Med beste ønsker om en god kultur for meningsutveksling her på forumet! (Det blir ikke bedre enn det vi gjør det til selv!)                

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står allerede i innledningen til retningslinjene.

 

Innleding
Retningslinjene inneholder de regler som skal følges på fluefiskesiden.no. Endelig ansvar for utforming og tolking av retningslinjer gjøres av ansvarlig redaktør i Hooked AS. Fluefiskesiden er en del av HOOKED Sportsfiskenettverk..

Fluefiskesiden.no forbeholder seg retten til på et hvilket som helst tidspunkt å redigere eller slette innlegg vi mener er i strid med våre retningslinjer. Vi gjør oppmerksom på at det i enkelte kategorier vil eksistere ytterligere regler, som vil være synlig i en egen regelboks eller i sticky. Ved å poste på forumet vedkjenner du deg de til enhver tid gjeldende retningslinjene. Eventuelle unntak fra retningslinjene må godkjennes av moderator eller ansvarlig redaktør.

 

Det står at det er reglene og retningslinjene du referer til Øyvind som gjelder. Men endelige ansvar for utforming og tolkning av retningslinjer gjøres av ansvarlig redaktør.

Det står også at eventuelle unntak fra retningslinjene må godkjennes av moderator eller ansvarlig redaktør.

 

Synes dette er mer enn klart og tydelig. Eier/Redaktør av et sånt nettsted som Fluefiskesiden er suveren og kan (og må etter mitt syn) til enhver tid kunne overstyre og rydde opp på siden som han vil. Eier og redaktør kan ikke måtte spørre besøkende og medlemmer om hvordan dem skal reagere. 

Jeg forholder meg til at disse retningslinjene gjelder for meg som bruker og holder jeg meg til dem som bruker er det ikke noe problem.

 

Kjellemann

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett, beste strategi, er og håndheve lover og regle, med jevne mellomrom. At en Admin. er innom av og til, ville nok dempe en del av gemyttene. Lover og regler for dette forumet, er klare og tydelige nok, og trenger ingen videre forandringer, bare at de blir fulgt.

Den konkrete saken, kunne og burde vert håndtert tidligere, så hadde det kunnet tatt en ny vending.

 

Når dette er sagt, så var det vel strengt tatt flere, som oppfordret vedkommende i tråden, og roe seg litt ned. Flere nevnte lovene og reglene for forumet i denne sammenheng, men ble fullstendig neglisjert. Så at reaksjonene ble som de ble, er ikke overraskende for meg personlig.

 

At Admin. velger og gå¨ut med saken slik de har gjort, ser jeg ingen problem med. I denne saken, har ting gått så langt over styr, at det var på tide og sette en grense, og samtidig benytte situasjonen, for og statuere et eksempel.

 

Desverre, har det vert flere tråder, som har gått helt over styr, og det er desverre synd, at det ikke blir slått ned på fortere.

 

Jeg tror i denne sammenhengen, at det først og frems, er oppfølging fra Admin, som må til.

 

Fremtidsmessig, håper jeg som de fleste, at tråder fremover, kan holdes saklige og innformative. Og at det hadde vert hyggelig, med flere referat/fortellinger fra fisketurer fremover. Dette er alltid hyggelig lesning.

 

Jeg er glad for at Admin, endelig er litt på banen og viser litt inniativ. Og håper det kan bidra til at fremtiden, får en ny kurs.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...