Gå til innhold

Jeg undres.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Hei ViktorS.

Egenlig ikke plassen i det hele tatt,men skitt au,denne tråden er allerede så OT

og så full av nisseverksted og mjølkebutikk at det er ikke til å tro.

Det er ikke ment til deg,bare så det er sagt.

Så spør vekk du.

Har du hørt om CCS?

(CCS er en måte å måle fluestenger på,og dermed kunne finne likheter eller forskjeller på som

er objektive.

Jeg husker at Rune  Stokkebekk målte noen Fario#5 og tallene sier en god del om stanga.

Hvilken Fario tenkte du på da?

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ViktorS.

Egenlig ikke plassen i det hele tatt,men skitt au,denne tråden er allerede så OT

og så full av nisseverksted og mjølkebutikk at det er ikke til å tro.

Det er ikke ment til deg,bare så det er sagt.

Så spør vekk du.

Har du hørt om CCS?

(CCS er en måte å måle fluestenger på,og dermed kunne finne likheter eller forskjeller på som

er objektive.

Jeg husker at Rune Stokkebekk målte noen Fario#5 og tallene sier en god del om stanga.

Hvilken Fario tenkte du på da?

Tom.

Hei, har letet etter posten min, har skrevet den en annen plass enn det jeg trodde haha!:)

Tenkte på fario 9'#5, evnt 8'6"#5. Etter hva jeg har forstått er det ganske stor forskjell på disse to med tanke på aksjonen... Har ikke vært bort ccs nei... Får lese meg litt opp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har letet etter posten min, har skrevet den en annen plass enn det jeg trodde haha! :)

Tenkte på fario 9'#5, evnt 8'6"#5. Etter hva jeg har forstått er det ganske stor forskjell på disse to med tanke på aksjonen... Har ikke vært bort ccs nei... Får lese meg litt opp! :)

He,he,det gjør ingenting. :)

Det er lov å skrive litt både her og der.

Ta deg tid til å lese litt om CCS så kommer du forbi det det punktet jeg kaller å forbli en evig synser. ;D

Her er forøvrig tallene jeg fant som Rune har målt.

Fario 9ft #5   ERN=5,1  AA=64

Fario 8ft6#5  ERN=4,5  AA=65

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he,det gjør ingenting. :)

Det er lov å skrive litt både her og der.

Ta deg tid til å lese litt om CCS så kommer du forbi det det punktet jeg kaller å forbli en evig synser. ;D

Her er forøvrig tallene jeg fant som Rune har målt.

Fario 9ft #5   ERN=5,1  AA=64

Fario 8ft6#5  ERN=4,5  AA=65

 

Tom.

Har lest litt om ccs nå, og blir bare mere forvirret hehe! En 8fot 6 i klasse 5 er en del dypere enn 9fotern ikke sannt? Ser også at noen 5ere har en ern på nesten 7???? Vil det si at ett 7er snøre passer perfekt på denne stanga?? I allefall hvis klumpen er på 9,15(?) meter???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om ccs nå, og blir bare mere forvirret hehe! En 8fot 6 i klasse 5 er en del dypere enn 9fotern ikke sannt? Ser også at noen 5ere har en ern på nesten 7? ??? Vil det si at ett 7er snøre passer perfekt på denne stanga?? I allefall hvis klumpen er på 9,15(?) meter???

He,he det er lærerikt å bli forvirret fordi det er noe vi ikke ønsker å være,og vi gjør som regel noe med det.

Du har i og for seg rett i at at 8fot 6 er dypere (selv vil jeg ikke si en del,men bare dypere) enn 9fotern

fordi den rett og slett er mykere.

Ja,noen stenger har ERN på både 7 og 9,selv om de har et tall på klinga som sier 5.

Hva som passer blir veldig individuelt,og smak og behag,men i og for seg så har du litt rett.

Men Viktor,kankje vi skulle  fortsette i en annen tråd,fordi nå er det virkelig OT.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he det er lærerikt å bli forvirret fordi det er noe vi ikke ønsker å være,og vi gjør som regel noe med det.

Du har i og for seg rett i at at 8fot 6 er dypere (selv vil jeg ikke si en del,men bare dypere) enn 9fotern

fordi den rett og slett er mykere.

Ja,noen stenger har ERN på både 7 og 9,selv om de har et tall på klinga som sier 5.

Hva som passer blir veldig individuelt,og smak og behag,men i og for seg så har du litt rett.

Men Viktor,kankje vi skulle fortsette i en annen tråd,fordi nå er det virkelig OT.

Tom.

Nå passer dette jo ENDA bedre inn i "jeg undres" haha! For nå undrer jeg så mye ay jeg blir skrullete. Prøvde å aøke på ccs for å ta det der, men fikk ikke lov å søke... Kan du hjelpe meg på rett vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...