Gå til innhold

Jeg undres.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Veganerfloka løser du med en nohackle uten animalske materialer. Syntetisk dubbing, fibetts i halen og syntetiske vinger såklart.

Mett og blind fisk er som sagt være å gjøre noe med.

 

Her er du ute å kjøre.  Det er jo ikke materialene det kommer an på, men det faktum at fisken tror det er et insekt.  Veganerfisken vil jo brekke seg bare ved tanken.  Da må du i så fall fortelle den at det er en imitasjon, men hvorfor skulle den da bli interessert?  Blind, mett og veganer - ja, men ikke nødvendigvis dum.  Du får øve deg på å binde rosenkål-imitasjoner.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt på det neste gang du får ånden over deg og får lyst til å ralle i vei med CCS, tabeller, ligninger, RSP og andre forortelser.

Hva i helvete var poenget med det innlegget? Jeg er utrolig lei av denne skittkastingen på og mobbingen av Syversen! For meg er dette mer ødeleggende en tullet "skauens_nann" ble kastet ut av forumet for... skjerpings!
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i helvete var poenget med det innlegget? Jeg er utrolig lei av denne skittkastingen på og mobbingen av Syversen! For meg er dette mer ødeleggende en tullet "skauens_nann" ble kastet ut av forumet for... skjerpings!

 

Her bommer du noe.

 

Tråden har vært god, men har nå tatt litt ut - for å si det mildt.  Min kommentar var fullstendig uskyldig, og Syvert kvitterte også ut med humor.  At Syvert står i stormen noen ganger er ikke et uttrykk for mobbing - det er forfi han har en del kontroversielle meninger.  Denne tråden er et eksempel på det.  Som sagt har det likevel vært en god tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevann: du svarer omtrent som forventet. Er sånne unskyldninger "mobbere" pleier å ty til. "Det er jo bare humor". Og venskaplig erting mellom venner har jeg _ingen_ probler med. Og hadde dette vært et enkeltstående tilfelle så hadde jeg ikke reagert. Det er det ikke... og er dere "gode kompiser"?

Nei; dette var ikke et enkeltstående tilfelle, det har vært sånn lenge og du er heller ikke den eneste...

Her er en annen slenger i denne tråden.

Hold deg til kosteskaft, ulldotter og kastebrygger du, Syversen...

Det som skuffer meg aller mest er ikke at det er enkeltpersoner som mobber, men at det er folk som heier på (likes på slike poster) og at det ikke er flere som sier ifra...

At man ikke er enige med noen eller endog ikke liker måten folk argumenter på er dårlige unskyldninger for å ty til mobbing...

Grunde

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke er enige med noen eller endog ikke liker måten folk argumenter på er dårlige unskyldninger for å ty til mobbing...

Grunde

 

 

Dette er jo skivebom av deg, Grunde  :)

Klarer du ikke å lese alt som står mellom linjene her, så er ikke det noen andre sin skyld - men din. 

 

Og å kalle Tom S for "mobbet" her, synes jeg drar Tom ned på et nivå han ikke hører hjemme. Tom er oppegående, men drar den forferdelig langt av og til. Tåker til diskusjoner med flere spørsmål og unnlatelser. Det er jo bare en strategi (en jeg heller ikke liker, men dog fortsatt en strategi). Det er jeg sikker på at han bevisst på - og må tåle litt motbør. Akkurat som oss andre  :)  Stikker vi hodet ut med ufin diskusjonskultur, så er det så mange oppegående folk her, at da får man svi. Big time. 

 

Selve definisjonen på 'mobbing' er at 1) ertingen må skje gjentatte ganger, og 2) styrkeforholdet må gjerne være veldig skjevt. Tom er ikke noe mobbeoffer, på noen måte. Tvert i mot - en oppegående fyr. SÅ... generelt: Om noen får pepper for sin argumentasjon her, så er vel det ganske greit, eller? Realister per def. har aldri vært flinke til å se slike detaljer, men det behøver vel ikke å bety at det er reelt av den grunn?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevann: du svarer omtrent som forventet. Er sånne unskyldninger "mobbere" pleier å ty til. "Det er jo bare humor". Og venskaplig erting mellom venner har jeg _ingen_ probler med. Og hadde dette vært et enkeltstående tilfelle så hadde jeg ikke reagert. Det er det ikke... og er dere "gode kompiser"?

Nei; dette var ikke et enkeltstående tilfelle, det har vært sånn lenge og du er heller ikke den eneste...

Her er en annen slenger i denne tråden.

Det som skuffer meg aller mest er ikke at det er enkeltpersoner som mobber, men at det er folk som heier på (likes på slike poster) og at det ikke er flere som sier ifra...

At man ikke er enige med noen eller endog ikke liker måten folk argumenter på er dårlige unskyldninger for å ty til mobbing...

Grunde

Med all respekt, Grunde: Du er vel kanskje litt innhabil, i og med du antakelig kjenner Syversen privat, men du kan ikke ha unngått å se at Syversen kan være nokså ufin mot andre her inne selv ?

Jeg og flere har opplevd å få nokså nedlatende kommentarer om vi har uttalt noe som ikke er i samsvar med Tom's syn, særlig når det kommer til hans kjernesaker; fluestenger og fluekasting.

Jeg mistenker også at Syversen liker seg best når han har "alle imot seg" . . . Ihvertfall kan måten han fremstår på ofte tyde på det, og han legger gjerne opp til det selv.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grunde, siden jeg klikket "liker", på de to siste innleggene er jeg den som er værst!

 

Jeg skjønner hva du mener, men ikke hvorfor. Legger du "hue for høgg", så kommer det før eller siden, mer eller mindre. 

Om Tom hadde tatt slik kritikk til seg, så hadde han lagt av med måten sin å få frem poeng og meninger på.

 

Det jeg prøver å si, er vel strengt tatt, at dersom man ber om folks meninger, får di, for så å be folk redgjøre for meningene sine, før man likevel innformerer at man ikke bryr seg, så blir det som det blir..

 

At noen kan se seg lei på dette gang etter gang, har jeg full forståelse for. At noen velger å sette ord på det, har jeg også full forståelse for. Og Tom, tror jeg digger det. 

Mobbing av Tom? Nope, det tror jeg neppe han annser det som. Mobbing i dette tilfellet, ville vert om ikke en av trådene Tom startet, fikk svar, og folk ignorerte hans diskusjonsteknikker....

Noe som selvfølgelig ville vert synd, da Tom faktisk har enorm erfaring med det han liker å drive med..

 

Jeg skal passe på å skyte inn: "Tror jeg", for man kan jo ikke være helt sikker, ....eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobber, Grunde? Det skal du få lov til å mene. Jeg veit du bommer, så jeg driter i det :) Du får sette meg på "blokkerings-lista". 

Det går en rød tråd gjennom diskusjonen, som gang på gang viser at Syversen neppe kan ha bedrevet særlig med praktisk fiske. Og man må faktisk regne med litt koking og krasse svar når man til stadighet vasser til hofta i selvmotsigelser, ignoranse, bortforklaringer og generell svada

Endret av Olav Haug
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

0) For meg er det ikke i nærheten av å være aktuelt å diskutere Toms person, personlighet og oppførsel her i åpent forum.

 

1) Det er mobbing Andre, begge "kriteriene" du lister passer:

* Tom har fått disse personangrepene og slengbemerkningene i årevis (noen ganger er de ganske subtile, andre ganger mindre skjulte). Dette er heller ikke første gang jeg "fyrer meg opp"...

* Han er stort sett alene mot "røkla", det er et skjevt styrkeforhold.

 

2) At jeg kjenner Syversen er helt irrelevant. At venner sier ifra er da helt på sin plass.

 

3) Hovedargumentene dere fører for at disse kommentarene er OK er at det er hans egen skyld. Jeg kjøper overhode ikke disse argumentene. Det er ikke den som blir mobba som er problemet det er mobberne. Å mene og være anderledes rettferdiggjør ikke mobbing og personangrep. Og kommentaren om at jeg "drar Tom ned på et nivå han ikke hører hjemme" ved å si at han blir mobba tolker jeg i samme retning. At hvis man blir mobba så er det ens egen skyld. Sorry den kjøper jeg ikke!

 

At det kan gå hett for seg her inne er helt fint. Men vær så snill: ta ballen og ikke mannen.

 

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunde - som jeg har nevnt kommer Tom med mange kontroversielle meninger.  I denne tråden sier han at det ikke finnes noe som heter selektiv fisk, og at det er et begrep som er menneskeskapt.  Videre sier han at konsekvensen av det er at man kan klare seg med en enkelt bankers.flue.  Dette sier han på et forum bestående av folk som har brukt hele livet på å forsøke å lære seg hvordan man skal klare å overliste en fisk.  Da kan man med respekt å melde ikke forvente at debatten kun skal holdes på et saklig, nøkternt nivå.  Det er klart det blir litt temperatur.  Mobbing er det imidlertid ikke.

 

I andre tråder har han andre kontroversielle meninger, eksempelvis at dagens stang- og snøreklassifisering er bare tull.

 

Jeg har selv blitt kalt mye her på forumet, og en del har sikkert vært fortjent.  Som man roper i skogen får man svar.

 

Jeg synes Tom til tider kan være ganske god i enkelte tråder, men han har også evnen til å erte på seg gråstein.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunde - den værste formen for mobbing er vel arroganse, og den "stille mobbingen"  :D

Så når noen stiller et betimelig spørsmål, og blir møtt med overseelse, eller 100 nye spørsmål, så er vel det...? osv  :)

 

Grunde - du er flink til å lage grafer, overforklare tekniske ting og analysere slow-mo-filmer, men noen menneskekjenner skal ingen av oss anklage deg for å være. Greit nok - men ikke dytt det verdensbildet over på alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunde - den værste formen for mobbing er vel arroganse, og den "stille mobbingen" :D

Så når noen stiller et betimelig spørsmål, og blir møtt med overseelse, eller 100 nye spørsmål, så er vel det...? osv :)

Har ingen anelse om hvordan det første punktet relaterer til de to kriteriene for mobbing?

Grunde - du er flink til å lage grafer, overforklare tekniske ting og analysere slow-mo-filmer, men noen menneskekjenner skal ingen av oss anklage deg for å være. Greit nok - men ikke dytt det verdensbildet over på alle andre.

Kunne ikke illustrert poenget mitt bedre selv, takk André.

Men jeg er altså overhode ikke interessert i å diskutere min person, deg, Tom, eller noen andre i åpent og offentlig forum.

Det jeg kan si er at hvis dette er det "nye FFS", så får dåkker bare kose dokker...

Grunde

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At skuldrene heises oppunder ørene så tidlig på vinteren er et dårlig tegn for vinteren her på FFS. 

 

Ta en pære, gutter. Slapp av. Nyt tanken på at det nærmer seg sakte, men dog sikkert, enda en ny sesong med fluefiske. Først mygg, så lepto, deretter baetis, så Aurivillien, Ignita! Vulgata! Danica!! Mye å være lykkelig for her i verden. 

 

En god søndag ønskes alle som en (også de som er tilknytta leverandører, de som raider rundt med falske Nics, de som har flere nics, de vanlige, de uvanlige, mobberne og de mobbede)

 

HIlsen faren til Tuppen og broren til Lillemor (om det er mulig, da)

  • Lik 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke har så kort sesong, for min del så er det midt i den delen av sesongen jeg liker best nå. Høst og tidlig vinter langs kysten er en herlig tid synes jeg.

Men nå er vi milevis unna hva tråden egentlig handler om...

Er ikke så glad i pærer, så jeg kan heller ta meg ei bolle, om noen byr.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi litt sånn "særinger" folks?

 

Dersom jeg bare skal få mest mulig fisk tar jeg med meg KUN 

to fluer i boksen: March Brown og Black Gnat, tørr og våt

i to-tre  forskjellige størrelser. Men det er vel kanskje ikke derfor

vi er fluefiskere?..... :-)

 

Jeg ville vel tatt med noen vårfluer, et par døgnfluer, noen maur og en stankelbein i tillegg.  Kanskje noe myggreier også.  Hvorfor skulle du da fått mer fisk enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir bedt om meninger om et tema i en tråd, svarer så godt man mener man kan, men blir fullstendig avfeid, kan det krakkelere for mer enn ei line  ;)

Om man er i stand til å avfeie meninger, unngå å svare på spørsmål, undergrave andres erfaringer og meninger i den grad enkelte klarer, så kan det fort bli en og annen konflikt.

Samtidig, så er det kanskje på tide å innse at ikke alle barn leker likt, og la enkelte tråder få være i fred....

Beklager deltagelsen cccheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen skal la enkelte tråder være i fred? Jøss og jævler.... :-)

 

Da vil jeg bli veldig glad og tilfreds dersom DU kan til enhver tid

fortelle alle brukere på forumet om hvilke tråder som passer å svare på

til enhver tid. Si meg, er du kranglete eller?

 

Og det er rimelig kvalmende at du "beklager deltagelsen".....

 

Alt tyder på at dette er Skogmannen, bortsett fra en ting:  Skogmannen hadde flere skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden folk ender opp med å måtte forklare sine meninger ovenfor trådstarter, og reagerer på dette, så kan man oppleves som en "mobber". Det ønsker jeg altså ikke å medvirke til Tob1, derfor beklager JEG at JEG deltok i tråden. Ikke noe mer enn som så....

 

Hvor kvalm du føler deg, og om mine uttalelser er grunnlag for ditt ubehag i så måte, kan jeg leve med.... ttongue

Har du noe mer å tilføye, før du har klart å skvise inn 10 innlegg+ også i denne tråden, kan du jo sende en PM, så slipper vi å irritere andre her...

Endret av Itte hackel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...