Gå til innhold

SØ i Bergensområdet


PetterD

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har noen fine plasser for SØ for en nybegynner i Bergen? Tenkte meg ut en tur på Søndag. Har ikke bil så det bør være i nærheten av kollektivtransport.. Sett litt på Sotra på Google Earth, men blir ikke helt klok.. Er også Interessert i å komme i kontakt med noen i miljøet da jeg er en 27år gammel bortkommen østlending uten noe fiskenettverk i Bergen..Så hvis noen kunne tenke seg å gi meg noen tips hadde jeg blitt veldig glad, eller om noen vil ta meg under vingene deres å vise meg noen plasser? :-)

Gi en lyd da vel!

Mvh Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd litt nærmere Bergen ville jeg reist til Herdla-området, helt nord på Askøy. En stor del av området er visst naturreservat, så du må sette deg inn i eventuelle fredningsområder. Ellers så står det heller dårlig til med sjøørreten på Vestlandet, og jeg er grønn av misunnelse over forholdene de har i ytre Oslofjorden. Men så gjøres det også en flott jobb der blant forreninger og lag for å bedre sjøørretens gytebekker, har jeg lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du vane med å fiske i Oslofjorden så er nok aurefiske i oppdrettsfylke Hordaland ein skuffelse, mindre fisk for kvart år som går. Områda rundt fanafjorden og Milde er ok område men ut frå tilstanden til sjøauren så er nok C&R å anbefala. Lysefjorden og områda sørover er og ok, men den store utfordringa kan vera å kome seg ned til strandsona, det er ofte mykje hus og hytter med meir her.

Leit opp friluftsområder på www.bof.no sine sider, desse er ofte gode fiskeplasser og det er ok p-plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...