Gå til innhold

Spørsmål Om Scott Stenger


Lillevann

Anbefalte innlegg

Jeg har testet serier fra mange ulike produsenter, og synes det alltid er gøy å prøve noe nytt.  Scott har jeg aldri vært borti, men kunne tenkt meg å forsøke.  Jeg har etter hvert fått en dragning mot toppede stenger, og lurer på om noen der ute kan gi meg et hint om hvilken serie hos Scott som kunne være aktuelt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå har ikke jeg noen erfaring med den nye Radian enda, men tenker at forgjengeren S4 kanskje er noe du vil like. Den ble jo faset ut nylig, og er vel fortsatt å få til en god pris hos de som fører Scott.

Radian skal visstnok være noe dypere/roligere såvidt jeg har forstått, men langt nærmere S4 enn feks G2, som vel blir mer i gate med feks Sage ZXL, som du kjenner.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radian er en lettere og mer følsom stang en s4. Hvis du vil ha en medium rask litt toppa stang fra scott er radian fin. G2 også, men den er langt roligere. G2 er ei knallgod fiskestang. Stor forskjell på 9 fot og 8'6 fot også. Hadde s4 en periode og den var utrolig presis og god å kaste med, men jeg savna den lette følsomme biten jeg var vant med i feks winstonstenger. Kjøpte derfor radian 8'6#4. Knallfornøyd med den men liker flex så jeg styrte unna 9 fotern. 4'er stengene i radianserien eter også 5'er liner uten å nykke.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du möjlighet att testa först är ju det alltid det bästa. Lycka till! :)

 

Det er jeg faktisk ikke helt enig i!

 

Vet at jeg ikke har mange med meg her, men jeg ser på en ny fluestang på samme måte som en ny musikk-skive. Dersom du liker den med en gang er det flott, man kjøper den, men så blir man også ofte fort litt lei.  Ei skive som ikke fenger ved første gjennomlytting kan man godt ende opp med å synes være fantastisk etter 10 gjennomlyttinger.  Dersom man skulle vurdert skiva kun etter en eller to runder ville man kanskje ikke kjøpt den, og dermed gått glipp en noe stort.

 

Slik er det med stenger også.  Når jeg ikke liker en stang blir jeg gjerne litt nysgjerrig, men jeg kjøper uansett ikke en dyr stang jeg ikke liker.  Da er det bedre å kjøpe den uprøvd - for slik å være "tvunget" til å bli venner med den.  Det synes jeg er skikkelig gøy, for som regel blir man glad i stanga etter noe tid.

 

Helt i blinde kjøper jeg jo ikke, for jeg spør jo dere om råd til å finne en stang som er toppet/rask.  Således har jeg jo smalnet det en god del inn.

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag förstår hur du tänker Lillevann. Gör ofta det samma själv. Och absolut enig ang musik (en av mina andra stora intressen).

Det jag vet är att köper man ett premium spö blir man sällan besviken. Men har man inte testat det tycket i vart fall jag att vägen fram till att hitta rätt lina osv ofta blir lite längre. Sammt att det du tycker inte inte alltid är det samma som vad jag eller andra tycker här på forumet eller i tester.

Vill du ha ett Radian med lite toppig aktion som är väldigt behagligt att kasta med går du inte fel med 9" #4 eller #5 vill jag påstå. :)

Jag som stort sätt fiskat med Sage One och Method tycker Radian är mjuka och behagliga. Någon som fiskat med mjuka spön kan fort tycka att dom är snabba och lite styva. Allt beror ju på vilka referenser man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radian er en lettere og mer følsom stang en s4. Hvis du vil ha en medium rask litt toppa stang fra scott er radian fin. G2 også, men den er langt roligere. G2 er ei knallgod fiskestang. Stor forskjell på 9 fot og 8'6 fot også. Hadde s4 en periode og den var utrolig presis og god å kaste med, men jeg savna den lette følsomme biten jeg var vant med i feks winstonstenger. Kjøpte derfor radian 8'6#4. Knallfornøyd med den men liker flex så jeg styrte unna 9 fotern. 4'er stengene i radianserien eter også 5'er liner uten å nykke.

 

Waffern, vad har du testat för 5a linor på 854? Har inte hunnit testa någon 5a lina på min 854 än men skall testas. 905 tål garanterat lite tyngre linor den med. Vilket nummer det står på linan är ju inte så viktigt. Några 4a linor är ju tyngre än andra 5a linor osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...