Gå til innhold

Døgnflue, men kva slags?


Bdale

Anbefalte innlegg

Ingen annen forskjell, enn ca. 1 str på krok. Kanskje ingen "big deal". Jeg tenker slik, at str. er vesentlig. Hvem vet...?

Erfaringsmessig,så har jeg fisket spinner fall, 10-12 på Aestivalis og 12-14 på Lacustiris.

 

Om det er vesentlig? Nei tror ikke det, men beste fisket har jeg hatt med lyse rosa spent spinnere,med mørk brun ribb ;-)

 

Inntrykket mitt då var i vertfall at fluga som eg hadde i enden av snøret var alt for liten(str14 eller str16) og litt feil farge: http://www.flue.no/products/parachute-aurivillii-dun, lignande denne berre meir oliven aktig den fluga eg brukte. Var sikkert ein udyktig fiskar og, men vart i vertfall ingen fisk. 

 

Skal prøve igjen til sommaren, men med litt større fluge str10-14 og skal forsøke spent-spinner(som eg har brukt svært lite til no). Forhåpentlig med eit anna utfall <<l

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillevann,

Vingesekk og rygg er samme sak: Kalkunhalefibre med epoxy eller Bug Bond oppå.

Sawyer eller PTN er da patetisk på sånne nymfer som er såpass store, robuste og fulle av liv. Aestivalisen er ikke så mye mindre enn en vulgata. Nymfe på krok typ tmc 200r str. 10. Hvis jeg var i beita så hadde jeg brukt en vulgatanymfe. Ledda nymfer er også kult når Aestivalisen er på farta.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...