Gå til innhold

Snøre å anbefale til Hardy Zenith #5


magman1

Anbefalte innlegg

Har en 9 fot Zenith i #5. Tenkte å kjøpe nytt snøre denne sesongen. Fra før har jeg Rio Gold.

Noen som har en god allround flyteline å anbefale? Leker litt med tanken å kjøpe line i #6 i og med at stanga er såpass stiv. Noen som har prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har samme stanga selv med rio perception #5 line på. Synes at det komboen fuker bra.

Og sette på #6 line har jeg nok prøvd. Personlig så synes jeg ikke det var optimalt når man fikk ut litt snøre. Synes toppen svikta litt da.

Men du må bare prøve deg fram til du finner et snøre som du synes er bra på den stanga. Andres valg kan jo hende at du synes er helt dass.....

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde eikre snøret på både zenith og fario stengene mine som god på både nært og langt hold. Men den var virkelig god på zenithen som sagt! Kunne kaste med millimeter presisjon på korte og mellom lange kast følte jeg :D !

Det er jo ikke en line for nært hold opprinnelig, og der er nok perception og lignende liner bedre for de aller fleste, men følte som sagt at jeg hadde stålkontroll med eikre på nært hold 8).

 

Nå skal det sies at jeg har prøvekastet perception på en Orvis access stang og den linen er fantastisk på nært hold og ikke minst vannkast!!! <<l

 

 

Daniel

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

 

Jeg har Zenith for #6, og har kastet med #4 og 5. Jeg oppfatter ikke disse som stive, og anbefaler ikke å overline. På min Zentih for #6 så bruker jeg like mye #5 snøre. Jeg oppfatter denne stanga som mykere enn TE2 for samme klasse. Har ikke målt Zenith.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...