Gå til innhold

flue i fortommen


olav92

Anbefalte innlegg

Da har snøen såvidt smeltet og da var det på tide å tørrtrene litt. Jeg sliter med at flua smeller inn i fortommen. Dette skjer når jeg kommer opp i ca 10 meter. Vet det er kan være vanskelig å si hva som er feil når dere ikke har sett meg kaste, men hvis noen har noen tips så settes det stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du bruke for mye kraft i starten av fremkastet? Dvs at det ikke er en jevn akselrasjon frem til stoppunkt? Eller at stoppunkt er for høyt? Som du selv sier: vanskelig å si uten å ha sett "live" men høres ut som om du lager "griserumper", hvis jeg ikke misforstår beskrivelsen din helt.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super video! Det er helt rått av å bare justere litt så får man et mye bedre kast og ikke minst følelse! Holdt på å gi opp hele greiene før i dag, begynte å se etter nye stenger og div. Også er det bare en liten ting egentlig. Fortsatt mye som må jobbes med og lære, men det er likevel fremgang. Fluefisking/kasting har aldri vært morsommere, og isen er fortsatt 30-40 cm tykk. For en sesong dette blir. Igjen, takk for hjelpen :)

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...