Gå til innhold

Svømmeføtter, med eller uten sko inni?


Tom Aage Aarnes

Anbefalte innlegg

Det er veldig smart å bruke "dykkersokker" utenpå vaderene som det blir sagt her. Det er behagelig og føttene er godt isolert da hvis det er kaldt i vannet.

Noen hevder neopren utenpå neopren ikke er bra for kulden. Det er tull. Akkurat det tør jeg være litt bastant på. Jeg har jobbet som dykker og vet litt om frysning og hvordan prøve å unngå det.

Så mitt tips er og å kjøpe føtter du har litt plass i. Force fin er virkelig egnet til dette men de koster litt. Du trenger ikke det, bare pass på at de ikke er for stive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Creek Company's lette svømmeføtter er toppen...

  • de veier 660 gram pr par 
  • de funker godt og effektivt

Ulempen er at de må bestilles fra over dammen og at frakten fort matcher de $ 30 de selges for "over there" 

http://creekcompany.com/product.php?productid=16137

 

De er i bunn og grunn bare en plastplate med stropper som kan festes rundt neoprensokkene på vadebuksen, eller vadeskoene du bruker eller de lette joggeskoene jeg bruker som erstatning for vadesko....

Endret av glote
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde uten sko med ekstra sokker som andre her sier og det var mulig å padle fortere og mer naturlig.  Men det også følte sånn at, er man ikke trent, blir man sliten fortere uten sko. Hvis jeg forstår det riktig, er det litt sånt at med sko har man mer eller mindre fikset ankler og bruker lårene til å padle (som er store og sterke), mens uten sko har man fleksibilitet i ankler og bruker i tillegg kalv som kan bli fort slitne... Er det noen som har merket det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Creek Company's lette svømmeføtter er toppen...

  • de veier 660 gram pr par 
  • de funker godt og effektivt

Ulempen er at de må bestilles fra over dammen og at frakten fort matcher de $ 30 de selges for "over there" 

http://creekcompany.com/product.php?productid=16137

 

De er i bunn og grunn bare en plastplate med stropper som kan festes rundt neoprensokkene på vadebuksen, eller vadeskoene du bruker eller de lette joggeskoene jeg bruker som erstatning for vadesko....

Sjøl om dollaren for tida er høy, så blir det fortsatt ikke mer enn firehundreogseksti kroner. Et godt tips i forhold til andre nevnte eksempler - som man vanskelig får tak i til under tusenlappen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt verd å merke seg at dersom du bestiller fra EU skal du ikke trenge å betale EU-moms (VAT i  UK) , så dersom nettsjappen IKKE trekker fra lokal moms så prøv en annen sjappe... :-)

 

Innefor EØS-området er  det meningen at man skal slippe med en momsbetaling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt verd å merke seg at dersom du bestiller fra EU skal du ikke trenge å betale EU-moms (VAT i  UK) , så dersom nettsjappen IKKE trekker fra lokal moms så prøv en annen sjappe... :-)

 

Innefor EØS-området er  det meningen at man skal slippe med en momsbetaling....

Ok. Ser de er å få kun i en str., jeg har 44 i vanlige sko, men bruker 46 i vadesko. Er de store nok til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...