Gå til innhold

19 eller 21 gram til LPXe 10' #8?


omeidesen

Anbefalte innlegg

Jeg kjører #7 coastal wf og #7 RTG Coastal- klump på min tredelte lpxe 9'6 #7, det synes jeg er akkurat passe til overhodekasting i sjøen. Har noen Zpey compactklumper på 18- 20 gram til elva, de blir litt tunge. Men nå liker ikke jeg klumper til elvefiske, og heller egentlig ikke i sjøen, men blåser det så blåser det. Når det er sagt, så er SA GPX i #7 knall til min stang. Har hørt at den firedelte er annerledes enn den tredelte, men jeg synes ikke min er underklassifisert...

 

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Endte opp med 19gramsen, og den var veldig god og kaste overhodekast med. Eneste jeg stusset på at var da jeg skulle lage en perfection loop for å feste snøret til backingen med en løkke-til-løkke-kobling, va at snøret var svært skjørt? Sleit det av flere ganger da jeg prøvde å stramme knuten. Fikk det til sånn halvveis til slutt. Prøvde også å slite av noen biter, og hadde ingen problemer med å rive det fra hverandre - og jeg er ingen sterk mann... Har jeg fått en mandagsutgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Endte opp med 19gramsen, og den var veldig god og kaste overhodekast med. Eneste jeg stusset på at var da jeg skulle lage en perfection loop for å feste snøret til backingen med en løkke-til-løkke-kobling, va at snøret var svært skjørt? Sleit det av flere ganger da jeg prøvde å stramme knuten. Fikk det til sånn halvveis til slutt. Prøvde også å slite av noen biter, og hadde ingen problemer med å rive det fra hverandre - og jeg er ingen sterk mann... Har jeg fått en mandagsutgave?

Ingen løkke fra fabrikk? Husker ikke selv, lenge siden det har vært av spolen... Du bør uansett klage, når jeg strekker opp linene mine før fisking, bruker jeg ganske mye makt. Har aldri røket et snøre før...

Endret av Tom Aage Aarnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Endte opp med 19gramsen, og den var veldig god og kaste overhodekast med. Eneste jeg stusset på at var da jeg skulle lage en perfection loop for å feste snøret til backingen med en løkke-til-løkke-kobling, va at snøret var svært skjørt? Sleit det av flere ganger da jeg prøvde å stramme knuten. Fikk det til sånn halvveis til slutt. Prøvde også å slite av noen biter, og hadde ingen problemer med å rive det fra hverandre - og jeg er ingen sterk mann... Har jeg fått en mandagsutgave?

 

Dette er ikke normalt, og hvis du ikke har gjort noe veldig merkelig med knuten, så bør du prøve å reklamere på denne lina. Jeg har to Coastal-liner og de tåler mye. Har aldrig klart å ryke av et fluesnøre.

Endret av Jarle TL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...