Gå til innhold

Nye vadere...Valgets kvaler


Sveinung

Anbefalte innlegg

Må kjøpe nye vadebukser,og vurderer å gå opp i det øvre segmentet,mest pga pusteegenskaper og passform. Har hatt diverse rimelige vadere opp gjennom,med tilhørende klamme dager ved elven.  Hater også når passformen er dårlig,med påfølgende gnissing og bråk ved gåturer.

Har sett litt på Simms G3 og Patagonia Rio Galleghos,som er ganske likt priset. Noen som har erfaring med Patagonia.buksen,og vet hvor man får prøvet og kjøpt den?

Evt passform på de to.... er str M og slank. Et alternativ er også Patagonia Skena,som er en lettere bukse.

Takknemlig for andres erfaringer/tips <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180 høy og 82kg. Rio Gallegos i M passer perfekt til meg i Simms G3 bruker jeg M Long. Den er noen cm for lang, men heller det enn for kort. Har nettopp fått ny Patagonia-bukse etter fantastisk service. Hadde fått noen hull i den gamle som var ca fire år gammel. Vet ikke hvordan servicen er på Simms. Ikke sikkert den er dårligere..

 

I passform foretrekker jeg Gallegos, men jeg mistenker at kvaliteten på G3en er hakket bedre.

 

Lykke til.

 

Morten

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180 høy og 82kg. Rio Gallegos i M passer perfekt til meg i Simms G3 bruker jeg M Long. Den er noen cm for lang, men heller det enn for kort. Har nettopp fått ny Patagonia-bukse etter fantastisk service. Hadde fått noen hull i den gamle som var ca fire år gammel. Vet ikke hvordan servicen er på Simms. Ikke sikkert den er dårligere..

 

I passform foretrekker jeg Gallegos, men jeg mistenker at kvaliteten på G3en er hakket bedre.

 

Lykke til.

 

Morten

Takk for deling av erfaring :-)  Hvor kjøpte du Patagonia-buksen....direkte fra USA,eller fåes den noe sted i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patagonia får du hos Nordisk Fiskeutstyr, bl.a.

Jeg har selv Simms G4 Pro, mange venner har enten Simms eller Patagonia. Alle skryter like mye av buksene og servicen, jeg tror det er hipp som happ mellom de to merkene. Dra til Nordisk og kjøp på feelingen! Handler du på nett fra USA, vær oppmerksom på moms og evt krøll m service i fremtiden.

Kjøper du vadere på Nordisk er du dønn safe.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja <<l  G4 blir nok for varm til mitt bruk....blir mest sommer og høst jeg bruker den,og blir ofte varmt. Men ser at hvis det blir mer vinterfiske etter sjø-ørret trenger man noe mer solid og varmere,selv om man kan kompensere med undertøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...