Gå til innhold

Nye stangserier


Truls

Anbefalte innlegg

Det dukker opp enormt mange nye stenger på markedet, mange forskjellige serier fra mange forskjellige tilbydere.

Fluefiskeutstyr er et begrenset nisjemarked, men det nærmest flommer over av nylanseringer.

Hva skal egentlig til for at en stangserie skal slå an og selge godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hadde noen hatt fasit på det, så ville jeg samtidig spurt dem om oljeprisutviklingen kommende 9 måneder, diverse aksjekurser om 6 mnd og neste ukes lottorekke.

 

Jeg tror at en stangserie som mange opplever som "lettkastet" og at de mestrer pene/lange kast med den vil alltid slå an. Dersom de også er relativt greit priset, vil de kanskje tilogmed være en salgssuksess.

 

Noen av oss nerder vill atlid elske de sære og ekstra myke/raske/harde/spåesielle stengene, men akkurat som vin: det som mange synes er behagelig, det selger.

 

Så spørs kommer imaget til merket inn: kommer SAGE med en ny stang som bruker et nytt materiale eller som er ennå lettere enn før, så vil SAGE-disiplene nærmest kaste seg over den. KOmmer Ron Thompson med en ny stang så er det knapt noen som legger merke til det.

Og det som SNAKKES om, det selger også. Det er veldig tydelig her (og i vin-verden): rykter, forumsnakk og kompis-erfaring er verdt mye mer enn reklame.

 

Jeg leser knapt blader med reklame, det er her på forumet jeg har funnet ut om nye stangserier.
Så disse forumene og praten langs elvene er utrolig viktige. Noen husker kanskje store kontroverser rundt et forummedlem, en utstyrsbutikk og SAGE One for noen år tilbake... Tror ikke akkurat DET la en demper på salget av den grisedyre stanga.

 

Alt i alt er det vel de samme mekanismene som gjelder her som for alle andre markeder og produkter, kanskje med den forskjellen at vi fluefiskekunder er ekstra nerdete og ekstra pratsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...