Gå til innhold
  • 0

Stang og fluer


Torskenes

Spørsmål

Heisann. Jeg har fisket med sluk hele livet. De siste ti årene som ivrig "markafisker", før det for det meste i stor elv (les Glomma), men noe i sjøen også. 

 

På villmarksmessen for en fem års tid siden gjorde jeg et impulskjøp på ei fluepakke. Det var før oppussing av hus og ankomst av avkom. Vel, dere som er ferdig med puberteten vet hva jeg snakker om. Stanga jeg kjøpt var av billigste sort med snelle og line, ei Greys GLA i klasse 6-7. Den fungerer til å legge ut line i hagen. Hva slags line som sitter på aner jeg ikke, men den er gul. Vil denne fungere til Sjøørretfiske? Min fluefiskeerfaring begrenser seg til gress. 

 

Uansett. Jeg akter å forfølge tanken om å lære meg kunsten å få fisk på noe man har knytt sammen av fjær og hyssing. Jeg har lyst til å fiske sjøørret i sjøen, da på Østfoldkysten. Det jeg egentlig trenger er en fadder, men et forum som dette kan jeg ta til takke med. Trådene er mange og de er informative.

 

Jeg har brukt noen timer på å binde et par fluer, jeg selv a)tenker vil fange fisk og b)er innenfor anstendighetens grenser hva gjelder kompleksitet. Det jeg spør dere om er: hva mer trenger jeg? Jeg er blank så disse mønstrene er et "wild guess". Vel, ikke helt, jeg fikk hjelp av en hyggelig kar på Gero til å plukke ut materialer i farger jeg ikke hadde fra før. 

 

post-6937-0-99792600-1442577629_thumb.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

×
×
  • Opprett ny...