Gå til innhold

Hvordan finne tid?


andré

Anbefalte innlegg

Fant en genial løsning på problemet mitt, i hvertfall delvis. Bytter ut jobben som redaksjonssjef i en avis(med 300 overtidstimer så langt i år) til en roligere jobb som fengselsbetjent. Der jobbes det turnus med opptil flere fridager i uka - og gode muligheter for å legge inn fisketurer når unger er i barnehagen. Yes!!! laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 barn ei på 3 å en på 9 mnd. I fjor fisket jeg på dagtid mens jentungen var i barnehagen . I år derimot Sukk... skal ha pappa permisjon i HELE juni !! Valpen begynner ikke i barnehagen før august :-&

Men jeg har fått innvilget tillatelse til en del helgefiske da . Vel å merke om husarbeids kvoten er blitt oppfyllt å der er det et komplex. Jo mer du gjør jo mer forventer kona at du skal gjøre.

 

Men guttungen å meg skal nok ta oss noen turer i marka i permisjonstiden , blir nok ikke så mye fisking , men men.

 

Å så skal jeg jo på ei ukes tur til Rena i juli å da skal jeg kose meg glugg ihjel!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en genial løsning på problemet mitt' date=' i hvertfall delvis. Bytter ut jobben som redaksjonssjef i en avis(med 300 overtidstimer så langt i år) til en roligere jobb som fengselsbetjent. Der jobbes det turnus med opptil flere fridager i uka - og gode muligheter for å legge inn fisketurer når unger er i barnehagen. Yes!!! laugh.png' alt=':lol:'>[/quote']

 

Dette er bra. Viktig å ta konsekvensene av at hverdagen ikke er helt som man ønsker. Klarer man å fri seg litt fra prestisjejaget så er man på god vei. Din løsning må vel nesten kunne kalles for en "Doppler-light" :) (noen som har lest den ?).

 

nicolaj brekke: Har selv fri fra første uka i Juni og uoverskuelig fremtid. Blir sikkert noen prosjekter innimellom, men jeg skal nok klare å få med meg klekkingene de fleste steder jeg har lyst å være:) Ja, jeg har jobbet meg til en livsstil utenom det vanlige. Det er derfor jeg er så redd for at unger skal ødelegge denne perfekte situasjonen.

 

Høres ut som om du er på god vei inn i ungkarslivet ;) Unger vil definitivt ødelegge denne situasjonen.

 

Dette har utviklet seg litt til en sytetråd for oss småbarnsforeldre. Mye bra terapi her.

 

Mvh

rjf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at Erlend Loe ikke var inspirasjonskilden min, men ser sammenligningen din laugh.png' alt=':lol:'>

 

Heldigvis har det ikke gått så langt at jeg har sluttet å like folk :D

 

Veldig hyggelig å se at så mange sliter med samme problemer som meg :D Hadde ikke ventet denne responsen da jeg startet tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Jeg er nokså heldig da jeg bor nære 2 meget gode ørretelver i Trøndelag. Dette gir meg fine muligheter til kveldsturer. Har 3 barn og de vekser til. Har aldri hatt problemer med å få bra med fisketid, men det må være balanse med konas egenaktiviteter på fritiden.

 

En nøkkel til å få til en del fisking(utenom egne kveldsturer), er at dette blir en naturlig del av famileaktivitetene. Jeg har heldigvis ei kone som elsker natur, fjell og turer. Fisking er nå blitt en naturlig del av turene for familien i fjellet. 11 åringen fisker allerede med flue. Jentene fisker litt med spinner og mark, samt vi isfisker på en del av våre vinterturer.

I år skal hele familien en hel uke, sammen med en venne familie, til et fiskeparadis på Nordkalotten. Det blir da fisking ifbm med fjellturer. Vi bor rett ved ei fantasisk elv, slik at korte turer med ungene vil det bli mye av, samt at det blir jentedager og guttedager, med egne aktiviteter. Gjett hva guttene skal gjøre......

Og her er både harren og ørreten STORE ! BØ !!!! :D

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til nå har det vært veldig enkelt. I fjor f.eks. skrev jeg på hovedoppgaven, dvs at jeg kunne fiske hver dag. Fisket vel nesten hver eneste dag fra mai frem til den lokale elva ble fredet 15. oktober. Etter det var det ut skaffe seg relevant arbeid. Så nå har jeg ordnet meg jobb som ingeniør i nordsjøen, med finfin rotasjon. 2 uker på, 3 uker av. Genialt for aktive mennesker med tidkrevende hobbyer. Får bare håpe at rotasjonen ikke kommer helt i utakt med klekkingene. Kjerring og unger får vente et par år til tenker jeg. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder god planlegging så må vel jeg si at jeg fortjener jumboprisen. Har stort sett hatt fri fra oktober og frem til nå, men 1 juni begynner arbeidslivets gleder og presse seg over en allerede sliten rygg. De neste fjorten dagene skal i alle fall ikke brukes til husarbeid og trygling om å få reise på en tur til. Mitt motto i en så viktig stund på året er at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse. :roll:

 

Tok forresten mine første "øringer" på tørrflue i år litt tidligere denne uken, og det er merkelig at hvert eneste år når dette skjer så er det som om du har knekt en hemmelig kode. Det er en ubeskrivelelig deilig følelse. :mrgreen: Alle knuter som har bygd seg opp i nakken og ryggen i løpet av en kald vinter er med ett borte. Mer skal liksom ikke til for en enkel sjel som synes at Gud overgikk seg selv når han skapte denne prikkete fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...