Gå til innhold

Grizzly spey hackle ønskes kjøpt


Tom Aage Aarnes

Anbefalte innlegg

Jeg ville kjøpt Whiting American Rooster Cape i grizzly til vaskebjørn. Veldig jevnt over god kvalitet på nakkene og fin farge på grizzlyen. Ikke er de spesielt dyre heller i forhold til

Mye annet der ute. Vet flere anbefaler keough saltwater grizzly til vaskebjørn. Mye av dette skyldes at kvaliteten på keough nakker var helt sinnsyke er par sesonger for noen år siden. De siste årene har kvaliteten variert mer. Whiting bugger pack i grizzly som du allerede har funker også fint. Ikke like mange lange fjær som på American rooster nakken, men absolutt fin nok kvalitet til vaksebjørn.

Jeg noen binder vaskebjørn med speynakke og kaller den vaskebjørn Spey. Jeg synes ikke dette er en like god flue som vaskebjørn. Årsaken er at fibrene henger seg ofte opp i kroken og flua får en rar gange. (Dette er min personlige mening, flere som helt sikkert er uenig med meg). Det er mer enn nok liv i et vanlig hackle til at fisken finner det spennende.

Edit: et annet viktig poeng er at et vanlig hackle gir en mer pulserende effekt og flytter mer vann en Spey hackle på grunn av stivere fibre.

Endret av Truls K. Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart kjøpt keough saltwater grizzly. Jeg elsker whiting produkter men til vaskebjørn er denne nakken helt konge. Selges på tilbud på fluebinding.nu og det er ganske fin pris på skittfiske også nå

De keough nakkene jeg har vært borte i de siste årene har ikke vær spesielt gode. Korte fjær og variabel kvalitet. Mulig jeg har vært uheldig men endte med å sende tilbake to stykker før jeg gikk over til American rooster fra whiting. Jeg fikk en forklaring fra selger selv at kvaliteten på keough saltwater har vært ganske dårlig de siste årene. Er kanskje også derfor berulfsen selv har gått over til metz (spekulasjoner)?

Edit: håper ikke du tok kommentaren som spydig. Jeg kan ta feil, bare delte mine erfaringer

Endret av Truls K. Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De keough nakkene jeg har vært borte i de siste årene har ikke vær spesielt gode. Korte fjær og variabel kvalitet. Mulig jeg har vært uheldig men endte med å sende tilbake to stykker før jeg gikk over til American rooster fra whiting. Jeg fikk en forklaring fra selger selv at kvaliteten på keough saltwater har vært ganske dårlig de siste årene. Er kanskje også derfor berulfsen selv har gått over til metz (spekulasjoner)?

Edit: håper ikke du tok kommentaren som spydig. Jeg kan ta feil, bare delte mine erfaringer

Nei jeg syntes virkelig ikke komentaren er spydig. Er glad for å høre andres erfaringer. Jeg er fortsatt på min første keough nakke. Og jeg kan bare ha vært heldig med den, og syntes den er helt rå... Er det saltwater nakken du har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg syntes virkelig ikke komentaren er spydig. Er glad for å høre andres erfaringer. Jeg er fortsatt på min første keough nakke. Og jeg kan bare ha vært heldig med den, og syntes den er helt rå... Er det saltwater nakken du har prøvd?

Godt. Var saltwater nakken ja. Vet også enkelte steder selger keough saltwater sadel og kaller det nakke, så det må en være obs på så man få nakke og ikke sadel.

Oppsummering til trådstarter:

Whiting bugger pack er gode nok fjær til VB.

Vil du ha enda bedre er whiting American Rooster Cape godt alternativ. Vet flere bruker Metz magnum eller keough saltwater. Diss varierer noe mer i kvalitet en whiting sine nakker, så sørg for å få sett nakken før du kjøper den så du ikke blir skuffet. Pass også på at du får en nakke og ikke en sadel.

Endret av Truls K. Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...